سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3820

كودك آزاری به عنوان یكی از آسیب های اجتماعی سلامت و سر زندگی جامعه و پیشرفت علمی و اقتصادی را به مخاطره می اندازد.

دكتر توكلی روانشناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: كودك آزاری نوعی از خشونت است كه هم اكنون به دلیل وجود زندگی شهری و به تبع آن آسیب های اجتماعی ناشی از آن به عنوان یك آسیب اجتماعی و موثر بر مشكلات دیگر در جامعه به وی‍ژه بزهكاری مورد توجه مختصصان و پزشكان در این زمینه قرار گرفته است.
وی گفت: مطالعات گسترده ای كه با هدف بررسی رابطه بین كودك آزاری و بزهكاری انجام شد نشان می دهد وجود آزار در دوران كودكی با بزهكاری در دوران نوجوانی و بزرگسالی رابطه مثبت و معناداری دارد.
وی تصریح كرد: تحقیقات كودك آزاری بر روی 67 نفر از نوجوانان پسر بزهكار در كانون اصلاح و تربیت و 67 نفر نوجوان عادی فاقد سابقه بزهكاری انجام گرفت. با بررسی وجود كودك آزاری در دو گروه بزهكار و عادی در چهار مقیاس نمر ه كل كودك آزاری تفاوت معنی داری بدست آمد، رابطه بین كودك آزاری و بزهكاری، بزهكاری و سن، تنها زیر مقیاس كودك آزاری جنسی با سن رابطه قابل توجه و منفی دارد.
وی تصریح كرد: با وجود امر ناپسند كودك آزاری در جامعه كودكان و نوجوانان سالم ، شاداب،  خلاصی برای ساختن و گسترش فردایی بهتر در جامعه نخواهیم داشت همچنین كودك آزاری علاوه بر آسیب های اجتماعی مشكلات روانی، عاطفی را هم در بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha