مدیر كل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: دستور العمل جایگزینی خرما و كشمش به جای قند در ادارات كه با تصویب دولت به دستگاههای دولتی ابلاغ شده است در حد توصیه است و الزام آور نیست.

مرتضی صفوی در گفت و گو با فارس، افزود: جایگزینی خرما، كشمش و توت خشك به جای قند برای سرو در كنار چای در ادارات به صورت یكباره امكانپذیر نیست زیرا اولا تامین منابع مالی و هزینه‌های آن باید حساب شده باشد و دوم فرهنگ سازی و ذائقه سازی برای این كار لازم است.
وی گفت: مصوبه دولت برای جایگزین كردن این نوع خشكبارها به جای قند و شكر در ادارات بیشتر یك نوع توصیه نامه برای فرهنگ سازی این مسئله است كه با امضای آقای سعید لو، معاون اجرایی رئیس جمهوری به دستگاههای دولتی ابلاغ شده است اما برای الزامی شدن آن باید همه ابعاد و مشكلات این طرح دیده شود.
صفوی افزود: ممكن است اجرای این دستورالعمل در یك اداره كوچك عملی باشد ولی قطعا اجرای آن در كل دستگاههای دولتی كه شامل همه مراكز دولتی حتی خوابگاهها، پادگانها و مراكز شبانه روزی هم می‌شود به راحتی میسر نیست، مگر اینكه یارانه ها عوض شود و یارانه قند و شكر كه مضر سلامت هستند به موادی مانند خرما، كشمش و توت خشك اختصاص یابد كه امیداریم این مسئله در جلسات بعدی شورای عالی سلامت كه به ریاست رئیس جمهوری تشكیل می‌شود، مصوب شود.
وی گفت: جایگزین شدن قند و شكر با توت خشك، كشمش و خرما به علت همین مشكلات در زمان حاضر حتی در خود وزارت بهداشت هم به طور كامل اجرا نمی‌شود و فقط در دفتر مدیران ارشد این وزارتخانه دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha