آیین نامه انتظامی تبلیغات در زمینه های جراحی های زیبایی از سوی هیات های انتظامی سازمان نظام پزشكی تدوین و به مراجع ذی صلاح ابلاغ شد و بر اساس این آیین نامه تبلیغات بدون مجوز خلاف است با صدور مجوز تبلیغات و مشخص شدن نوع آن از سوی مراجع زیربط عدول از آیین نامه و مجوزهای صادر شده تخلف محسوب شده و از سوی سازمان نظام پزشكی مطابق با قوانین موجود با متخلفین برخورد خواهد شد.

سازمان نظام پزشكی با متخلفان جراحی زیبایی برخورد می كند

معاون فنی سازمان نظام پزشكی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود:  متقاضیان تبلیغات موظف هستند قبل از انتشار تبلیغات مجوز كتبی از سازمان نظام پزشكی دریافت كنند و هر گونه تبلیغ در مطبوعات ماهواره پیك های شبانه بدون مجوز و رعایت نكردن موازین شرعی و قانونی و مقررات صنفی و حرفه ای تخلف محسوب شده و تخلفات به دادسرای انتظامی ارجاع و برابر با مواد آیین نامه با آنها برخورد می شود، البته به همین منظور تاكنون 800 مجوز تبلیغات از سوی وزارت بهداشت صادر شده است.
وی ادامه داد: در مواد خوراكی و آشامیدنی نیز تبلیغات بدون مجوز نظام پزشكی ابتدا با تذكر و سپس در صورت ادامه سازمان مطابق با قوانین موجود تعزیرات حكومتی عمل كرده و به عنوان شاكی و مدعی اقدام می كند.

دكتر جمشیدی همچنین در مورد تخلفات صورت گرفته از سوی پزشكان در جراحی های زیبایی گفت: اگر گروه های كارشناسی به این نتیجه برسند كه سهل انگاری در انجام وظایف قانونی و موازین پزشكی و شئونات و انتظامات پزشكی از سوی پزشكان صورت گرفته است تخلفات انجام شده را به مراجع قانونی اطلاع و مطابق با قوانین با تخلفات برخورد می شود.
وی ادامه داد: بی مبالاتی_بی احتیاطی و نداشتن مهارت علمی و عملی رعایت نكردن نظامات دولتی از جمله انواع قصور در پزشكی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha