سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3844

تحقیقات نشان داده است که کودکانی که مادرانشان در دوره بارداری مقادیر زیادی سیب مصرف کرده اند کمتر به آسم (تنگی نفس) مبتلا می شوند.

مصرف سیب در بارداری 'برای نوزاد مفید است'


به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، دانشگاه آبردین در بریتانیا از 2000 زن باردار در مورد رژیم غذایی آنها سوال کرده و بعد از پنج سال میزان سلامتی فرزندان آنها را نیز مورد سنجش قرار داده است.

محققان این دانشگاه در جریان این مطالعه متوجه شده اند که میزان خطر بروز بیماری آسم در فرزندان زنانی که در زمان بارداری روزانه چهار سیب یا بیشتر مصرف کرده بودند، پنجاه درصد کمتر از کودکان زنانی بوده که کمتر سیب خورده اند.

نتیجه این تحقیق در کنفرانس پزشکان مختصص بیماری های ریوی ارائه شده است.

این محققان همچنین رابطه ای مستقیم میان مصرف بیشتر ماهی در دوره بارداری و کاهش ابتلا به بیماری پوستی اگزما کشف کرده اند.

فرزندان زنانی که در حین بارداری یک وعده (یا بیشتر) ماهی در هفته مصرف کرده بودند تا پنجاه درصد کمتر به اگزما مبتلا شدند.

هنوز سرنخ محکمی در مورد این که مصرف سیب و ماهی چگونه می تواند مانع از بیماری های آسم و اگزما شود در دست نیست و ماده غذایی دیگری نیز چنین خاصیتی را از خود بروز نداده است.

با این حال، پیشتر ثابت شده بود که مصرف سیب در بزرگسالان به سلامت ریه ها کمک می کند که شاید دلیل آن عملکرد این میوه به عنوان یک آنتی اکسیدان باشد؛ ماهی روغنی به ویژه حاوی چربی ها مفید "اومگا - 3" است، که گفته می شود مزایای زیادی برای حفظ سلامتی بدن دارد.

اما هنوز هم با توجه به عوامل عدیده ای که در بروز بیماری های آسم و اگزما دخیل هستند، یافتن ارتباط میان سلامت نوزاد و سلامت مادر بسیار دشوار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha