سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3854

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی اعلام كرد: كارت درمان معتادان تحت درمان طراحی شده و از امروز این كارت در استان تهران بین این معتادان توزیع می‌شود تا از برخورد نیروی انتظامی مصون باشند.

كارت درمان معتادان از امروز صادر می‌شود

به گزارش سلامت نیوز محمود میرزمانی در گفت و گو با  فارس، افزود: طرح ساماندهی معتادان كه شامل دو مرحله درمان و جمع آوری است یك طرح همه جانبه است كه با همكاری همه دستگاههای مرتبط ضمن تهیه امكانات لازم درمانی در بخش دولتی و خصوصی بخش مقابله با معتادانی كه برای درمان اقدام نمی‌كنند نیز دیده شده است.
وی اضافه كرد: طرح نجات كه شامل جمع آوری معتادان تزریقی پر خطر از سطح شهر است در فاز اول در استان تهران اجرا می‌شود و اكنون ظرفیت ارائه خدمات درمانی برای حدود 8 هزار نفر معتاد در تهران فراهم شده است كه به نظر ما بسیار بیشتر از میزان مورد نیاز است.
وی گفت: مراكز DIC و MMT سازمان بهزیستی در كنار سایر مراكز دولتی و خصوصی، پذیرای معتادان است چه به صورت مستقیم و داوطلبانه مراجعه كنند و چه به صورت غیر مستقیم و از طریق پلیس ارجاع داده شوند و در این مورد با ستاد مبارزه با مواد مخدر كاملا هماهنگ هستیم و در زمینه توزیع متادون نیز با وزارت بهداشت هماهنگی های لازم انجام شده و هیچ مشكلی در اجرای این طرح وجود ندارد.
میرزمانی افزود: فعلا برآورد دقیقی از میزان معتادان تزریقی پر خطر تهران نداریم ولی تجربه سالهای گذشته آماری در حدود 500 معتاد از این گروه را نشان می‌دهد كه به مركز شفق ارجاع شده بودند، اما این طرح فقط مختص معتادان مجرم نیست بلكه معتادانی كه داوطلبانه به مراكز درمان اعتیاد مراجعه كنند احتمالا جمعیت بیشتری را شامل می‌شوند.
معاون سازمان بهزیستی گفت: معتادانی كه به مراكز درمانی مراجعه كنند كارت معتبر درمان را دریافت می‌كنند و نیروی انتظامی با مشاهده این كارتها معتادان را جمع آوری نمی‌كند، این كارتها دو هفته اعتبار دارند و معتادان باید به طور مرتب به مراكز درمانی مراجعه كنند تا كارتشان مهر شود و پس از 3 ماه نیز كارت دیگری دریافت خواهند كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha