چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3880

استفاده اشتباه و دائم از ماوس هنگام كار با رایانه می‌تواند به دست كاربران صدمه وارد كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان درد، ناتوانی و لرزش و بی حسی ساعد و دست نخستین نشانه‌های فشار بیش از حد به تاندون‌ها و عصب‌ها به دنبال حركت‌های نادرست هنگام كار با ماوس رایانه است.
بنابراین گزارش؛ به گفته متخصصان مجمع متخصصان اعصاب آلمان، كلیك‌های دائم با ماوس و وضعیت غیر طبیعی و نادرست دست هنگام كار با آن ابتدا باعث آسیب دیدگی بافت‌ها می‌شود كه در طولانی مدت منجر به التهابات رشته‌های عصبی می‌شود.
متخصصان تاكید كردند هنگام آغاز عوارض و ناراحتی‌های دست این امكان وجود دارد كه در مغز ارتباطی بین دردها و كار با ماوس و كلیك كردن با آن ایجاد شود و به دنبال آن تنها با كلیك كردن با ماوس رایانه دردها آغاز خواهد شد و صدمات آن می‌تواند تا ساعد و بازو نیز ادامه پیدا كند.
متخصصان تاكید كردند با استفاده از روش‌های كاری آرگونومیك می‌توان با بروز این عارضه مقابله كرد.
بسیاری از برنامه‌های عملكردی ماوس را می‌توان به كمك صفحه كلید انجام داد، برنامه دابل كلیك ماوس را می‌توان به حلقه گردان وسط ماوس منتقل كرد و بهتر است اندازه ماوس متناسب با اندازه دست كاربر انتخاب شود.
سطوح سرد محل قرار گیری دست بر روی پد ماوس نیز زمینه را برای التهابات مساعد می‌كند.
بر اساس این گزارش؛ تمرینات چرخشی مچ دست و حركت دادن دست و بازوها و استراحت‌های كوتاه حین كار می‌تواند به رفع خستكی و تشنج زدایی عضلات دست كمك كند.
به گفته متخصصان در صورت بروز دست درد، كاربران باید به متخصص اعصاب مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha