دبیر اجرایی این همایش گفت: همایش اولین همایش بیماریهای شایع گوارشی كودكان با هدف طرح مشكلات شایع گوارش كودكان و با حضور جمعی از متخصصین اطفال، 10 تا 12 خرداد برگزار می شود.

دكتر علی اكبر سیاری در ارتباط با جزئیات همایش بیماری های شایع گوارش كودكان افزود: نزدیك به 30 مقاله و دوپنل با طرح سئوالات مربوطه به مسائل رایج گوارشی كودكان در این همایش ارائه خواهد شد.
وی یبوست و رفلاكس را دو بیماری شایع در كودكان دانست و گفت: 2 مشكل عمده ای كه در بیماری كودكان بسیار شایع بوده و تشخیص و درمان به موقع آن می تواند بسیار موثر باشد یبوست و رفلاكس است. یبوست مزمن از دوران نوزادی شروع و اگر درمان نشود منجر به عفونت حاد خون، كوتاهی قد و بزرگ شدن شكم و در بعضی موارد منجر به مرگ می شود.
دكتر سیاری در خصوص اهمیت این همایش و اطلاع رسانی به والدین گفت: در بعضی مواقع والدین برای درمان یبوست كودكان خود از صابون استفاده می كنند كه این تجویز بسیار خطرناك بوده و باعث سوراخ شدن روده بزرگ و حتی منجر به مرگ می شود.
سیاری علت 90 درصد یبوست کودكان را عوامل نامعلوم دانست و خاطرنشان كرد: از 100 كودك مبتلا به یبوست، 90 نفر از آنها به علت نامعلوم به یبوست مبتلا هستند كه یكی از این عوامل كمبود وجود فیبر در موارد غذایی مورد استفاده است و ده درصد كودكان در اثر مشكل جسمی به یبوست مبتلا می شوند.
دبیر اجرایی همایش تأكید كرد: یكی دیگر از مشكلات شایع در كودكان بیماری رفلاكس است كه 50 درصد شیرخواران مبتلا به رفلاكس می باشند ضمن اینکه بازگشت شیر به دهان نوزاد یك پدیده فیزیولوژیكی بوده كه در همه شیرخواران به صورت طبیعی وجود دارد.
وی یادآور شد: بیماری رفلاكس در نوزادان به صورت استفراغ مكرر است كه در آن، كودك اضافه وزن نداشته و دچار سرفه مكرر و بی قراری است و از خوردن شیر امتناع می كند و درمان نكردن این بیماری منجر به تنگی مری، سرطان مری، سوء تغذیه، عفونت های متعدد ریوی و آسم می شود.
دکتر سیاری در پایان افزود: در این همایش كه با حضور جمعی از متخصصین اطفال، ایمونولوژی، خون ، اعصاب، متخصصین جراحی و رادیولوژیست ها برگزار خواهد شد به این موضوعات مهم  پرداخته می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha