رییس سازمان نظام پزشكی كشور با اشاره به سختی شغل پرستاری، تاكید كرد: قداست حرفه‌ی پرستاری از بار مشكلات و سختی‌های آن می‌كاهد.

به گزارشسلامت نیوز به نقل از ایسنا،دكتر سید شهاب الدین صدر در مراسم گرامیداشت روز پرستار كه در سالن شهید علیزاده دانشكده پرستاری دانشگاه علوم پزشكی یزد برگزار شد، ابراز داشت: حرفه پرستاری از جمله مشاغل سخت در گروه پزشكی محسوب می‌شود و آنچه برای پرستاران ویژگی خاص ایجاد كرده كیفیت كار آنهاست.


وی تصریح كرد: هنگامی كه از خدمات پزشكی، درمانی و بهداشتی سخن به میان می‌آید، واژه سلامت از اهمیت خاصی برخوردار ‌شده و سلامتی از شاخص توسعه یافتگی كشورها محسوب می‌شود كه خوشبختانه توجه و اعتبار بخشی به این شاخص را در كشور شاهد هستیم.


رییس سازمان نظام پزشكی كشور اذعان داشت: سلامت كامل در جهان شامل سلامت جسمانی، روانی، رفاه اجتماعی و سلامت امور معنوی و روحانی است.


وی افزود: از آنجایی كه انسان سالم محور توسعه پایدار است، لذا اگر خواستار جامعه سالم و پایدار باشیم، این امر نیازمند انسان سالم است. بنابراین سلامت شاخص مهمی محسوب می‌شود و می‌بایست در راس اولویت‌های كشور قرار گیرد تا مردم با نشاط و راحت زندگی كنند و این مهم در گروه پزشكی و خدمت آنها میسر می‌شود.


دكتر صدر با بیان این كه در بخش بهداشت و درمان و حوزه ارائه خدمات آن در كشور هیچ كمبودی وجود ندارد، گفت: مسئولین ذیربط می‌بایست تصمیم‌گیری در حوزه سلامت را افزایش دهند.


رییس سازمان نظام پزشكی كشور در پایان اظهار داشت: خدمت به بیمار از جمله خدماتی است كه قابل مقایسه با خدمات ارائه شده در جامعه نمی‌باشد. بنابراین وظیفه همه افرادی كه در جامعه مشغول به خدمت هستند، این است كه تلاش كنند مشكلات حرفه‌ی پرستاری روز به روز كاهش یابد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha