پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3923

فرمانده مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: هدف از اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان پرخطر خیابانی این است كه معتادان بفهمند كه راهی جزء تحت درمان قرار گرفتن ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، حسین آبادی عصر امروز در نشست علمی در خصوص توجیه مسئولان مراكز DIC و MMT شهر تهران به مناسبت اجرای طرح نجات با اعلام این مطلب، افزود: معاونت مبارزه با مواد مخدر ناجا پس از ابلاغ مصوبه از سوی ریاست ستاد اقدام به آماده‌سازی سازوكار پلیس درمان محور كرد و همزمان در كل كشور این ساز و كار را مدنظر قرار داد.
وی ادامه داد: پیش‌بنی می‌شود تا یك ماه آینده همه كشور آمادگی پیوستن به تهران برای اجرای طرح را پیدا كند و این در حالی است كه هم اكنون تهران آمادگی 100 درصد برای ورود به طرح را دارد.
وی همچنین با اشاره به اینكه معتادان پس از دستگیری از لحاظ پرخطر و كم خطر بودن تفكیك می‌شوند، گفت: سپس در سیستم رایانه‌ای مركزی ناجا ثبت‌نام شده و به مراكز مربوط ارجاع داده می‌شوند.
حسین آبادی همچنین خاطرنشان كرد:در سطح تهران شناسایی‌ها انجام شده و مناطقی هم كه وجود معتادان در آن اثبات شده شناسایی شده‌اند و به وزارت بهداشت معرفی شده‌اند، تا در حد امكان مراكز درمانی در آن نقاط بنا شود.
وی همچنین با اشاره به اینكه روزانه تنها 200 تا 300 نفر دستگیر می‌شوند كه از میان آنها تنها 25 نفر تا 30 نفر به مركز نگهداری شفق منتقل می‌شوند، گفت: قرار نیست معتادان به صورت انبوه دستگیر شوند بلكه قرار است تنها به صورت هدفمند و منطقه‌ای اقدام به دستگیری معتادان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha