رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای كشور،از تولید "رادیو داروها" در این پژوهشگاه توسط متخصصان داخلی خبر داد.

دكتر "محمد قنادی"روز چهارشنبه در حاشیه مراسم دانش آموختگی تعدادی از دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار امیدواری كرد كه این رادیو داروها كه در شناسایی بیماری سرطان كاربرد دارد، تا چند ماه آتی در بیمارستانها مورد استفاده قرار گیرد.

وی در بخش دیگر اظهارات خود، طرح ساخت نیروگاه هسته‌ای و "‪ "UCF‬را از طرحهای در دست اجرا توسط متخصصان داخلی اعلام كرد.

وی همچنین از پروژه‌های ‪ UCF(‬كارخانه تبدیل اورانیوم),‪ZPP(‬كارخانه تولید زیر اورانیوم)و ‪ FMP(‬كارخانه تولید سوخت هسته‌ای و غنی‌سازی )به عنوان دیگر طرحهایی كه توسط متخصصین بومی در حال اجراست، نام برد.

قنادی همچنین درباره نقش فناوری هسته‌ای گفت: كاربرد این فناوری در دو بخش، كشاورزی، پزشكی ، صنعت و تولید انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی كاربرد این فناوری را در ضد عفونی كردن تجهیزات پزشكی و مواد غذایی، گیاهان دارویی ، چای، صیفی‌جات، میوه ، گوشت و تبدیل زباله‌های بیمارستانی و شهری به كود با اهمیت دانست.

به گفته رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای،نقش فناوری هسته‌ای در بالابردن كیفیت چوب،پوشش‌كابل برق و مخابرات و ارتقای‌كیفیت و كمیت محصولات كشاورزی، شناسایی و درمان سرطان ، پیوند استخوان، شناسایی سكته‌های مغزی، آلزایمر و درمان تالاسمی، مهم است.

وی گفت:برای تجهیز‪ ۱۲۰‬بیمارستان در بحث پزشكی هسته‌ای و شناسایی و درمان بیماریها، قدم‌های خوبی برداشته است.

رییس پژوهشگاه علوم و فنون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ‪ ۱۶‬درصد از تولید برق دنیا توسط ‪ ۴۴۰‬نیروگاه و راكتور هسته‌ای تولید می‌شود كه بدون شك مصرف انرژی در آینده در دنیا بیشتر از این هم خواهد شد.

وی همچنین به معادن اورانیوم در كشور اشاره كرد و افزود: اینك یكهزار و ‪ ۱۰۰‬تن اورانیوم قابل استحصال در معادن استان یزد شناسایی شده كه تا دو سال آتی اورانیوم آن قابل بهره‌برداری است و در بقیه نقاط كشور نیز معادن اورانیوم در دست اكتشاف می‌باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha