پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 394

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز: در كنفرانس مطبوعاتی در مركز تحقیقات پوست و سالك با ریاست دكتر محمد علی نیلفروش زاده و اعضای مركز با خبرنگاران اعلام كرد : بزودی بیماران طالب جراحی های زیبایی تحت نوعی درمان توام قرار می گیرند كه می توانند آنها را 5 تا 10 سال جوان تر نشان دهد . پروتكل اجرایی این درمان كه برای نخستین بار در دنیا توسط مركز پوست و سالك اصفهان انجام می شود ، از دو ماه آینده عمل می شود .

شیوه های جدید جراحی زیبایی در اصفهان
محمد علی نیلفروش زاده ، رئیس مركز تحقیقات پوست و سالك اصفهان كه در یك نشست خبری سخن می گفت ، افزود : بر اساس یك نوع درمان تركیبی همزمان شامل تزریق فیبروبلاست ، میكردرم ابریژن و رادیوفركوئسنی بدون زخم برای نخستین بار در دنیا بیماران تحت نوعی درمان زیبایی قرار می گیرند كه با انجام 6 ماه درمان و گذشت 1 سال از شروع درمان ، می توان ادعا كرد كه آنها را 5 تا 10 سال جوانتر خواهد كرد . عمل جراحی پوست به شیوه فیبروبلاست ( تزریق سلول های بنیادین ) از سال گذشته مركز تحقیقات پوست و سالك آغاز شده است و تا كنون نزدیك به 20 بیمار با این شیوه تحت درمان زیبایی قرار گرفته اند .
نیلفروش زاده با اشاره به این كه این جراحی پس از طی مراحل تحقیقاتی و دریافت تاییدیه نهایی بزودی به مرحله درمان می رسد ، گفت :
در روشهای جوانسازی پوست و تزریق فیبروبلاست و پیوند مو جزو چند كشور نخست دنیا هستیم كه توانسته ایم علاوه بر جذب بیماران داخلی جلوگیری از مراجعه آنها به خارج از كشور مانع از سود جویی افراد غیر متخصص شویم كه با تبلیغ در شبكه های ماهوراه ای فارسی زبان ، به جذب بیماران از ایران به كشورهای دیگر بویژه خلیج فارس اقدام می كردند .
نیلفروش زاده درباره بیماری سالك در اصفهان ( به عنوان یكی از بزرگترین كانونهای شیوع این بیماری ) گفت : نتایج آماری حاكی از كنترل بیماری سالك در استان اصفهان  و جلوگیری از رشد بیماری در دوره های شیوع آن است .
رئیس مركز تحقیقات پوست و سالك با اشاره به این كه این بیماری معمولا از یك دوره شیوع برخوردار است با ارائه آمار مقایسه ای سال 78و 83 گفت : آمارها حاكی از این است كه تفاوت چندانی میان تعداد مبتلایان در این دوره وجود ندارد . در حالی كه تصور می شد با افزایش جمعیت و رشد ساخت و ساز در مناطقی كه منبع این بیماری اند ، در دوره های شیوع ، با افزایش تعداد مبتلایان مواجه شدیم ، اما این افزایش مشاهده نشده است .
نیلفروش زاده این آمار را نشانه كنترل بیماری سالك عنوان كرد و گفت : میزان مبتلایان سالك در استان اصفهان در سال 78 حدود 3 هزار و 336 نفر و در سال 83 ، 3 هزار و 400 نفر گزارش شده است .
وی اقدام های كنترلی مركز بهداشت استان اصفهان و دانشگاه علوم پزشكی و همچنین تحقیقات مركز پوست و سالك را در ارائه راهكار و كشف مناطق جدید منبع بیماری ، عامل این كنترل دانست.
وی با بیان این كه بیماری سالك در دنیا هنوز درمان قطعی پیدا نكرده است ، گفت : مركز تحقیقات پوست و سالك در سالهای گذشته بر روی شیوه های درمانی مختلف این بیماری كار كرده است كه مهم ترین آن شیوه درمان سه گانه است .
همچنین در مراحل اولیه یا پاپولر. بیماری استفاده از TCA ( تری كلرو استیك اسید ) گاهی موارد 90تا 100 درصد منجر به بهبودی بدون اسكار می گردد و در مراحل پیشرفته یا مزمن بیماری همراه با سایر درمانهای موضعی و تزریقی از جمله گلوکانتیم و نپتوستان نیز به كار رفته است .
در انجام واكسیناسیون نیز با همكاری دانشگاه تهران ، مركز تحقیقات پوست و جزام چند طرح در مورد واكسیناسیون انجام شده تاكنون موفقیت آمیز نبوده است .
نیلفروش زاده گفت : هدف اصلی درمان در مراحل اولیه بیماری ، از بین بردن زخم ، به جای نماندن اثر زخم سالك است كه گاه بسیار عمیق و بد شكل می نماید .    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha