دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 39440

متخصصان در حیطه‌های گوناگون به تحقیق در این زمینه پرداخته‌اند. یافته‌های علمی پژوهشگران پس از سال‌ها نشان می‌دهد موادغذایی تقویت‌كننده بدن كه به مبارزه با سرطان پستان و بیماری‌های قلبی می‌پردازد تا 8 برابر بیشتر به عمر طولانی فرد منجر می‌شوند.

سلامت نیوز: عمر طولانی و زندگی تا سال‌های مدید یكی از آرزوهایی بوده است كه از دیرباز ذهن بشر را به خود معطوف كرده است.
به نوشته روزنامه ایران :متخصصان در حیطه‌های گوناگون به تحقیق در این زمینه پرداخته‌اند. یافته‌های علمی پژوهشگران پس از سال‌ها نشان می‌دهد موادغذایی تقویت‌كننده بدن كه به مبارزه با سرطان پستان و بیماری‌های قلبی می‌پردازد تا 8 برابر بیشتر به عمر طولانی فرد منجر می‌شوند.

شكلات
كاكائو یك ماده غذایی است كه منجر به تقویت قلب می‌شود. آخرین یافته‌ها در دانشگاه‌ هاروارد نشان داد كه تركیبات آلی موجود در كاكائو باعث كاهش فشار خون و بهبود سلامت عروق خونی شده و باعث كاهش سطح كلسترول خون می‌شود كه در نتیجه آن گردش خون راحت‌تر و بهتر صورت خواهد گرفت. از سوی دیگر این ماده باعث افزایش كلسترول خوب بدن می‌شود. با این حال متخصصان استفاده از هر نوع كاكائویی را مؤثر نمی‌دانند بلكه تأكید می‌كنند شكلات و كاكائوهای 80 درصد به بالا عامل افزایش طول عمر می‌شود. آنها می‌گویند هر روز باید دو تا چهار مربع كوچك از شكلات تیره كه حداقل 75 درصد كاكائو دارد مصرف شود زیرا تنها در این صورت است كه فلاوونوئیدهای لازم به بدن می‌رسد.

قهوه
در حالی كه سال‌هاست در مورد این ماده غذایی تحقیق شده است، اما آخرین اطلاعات حكایت از تأثیر مثبت این ماده در برابر مبارزه با سرطان پروستات دارد. تحقیقات نشان می‌دهد مردانی كه در روز شش فنجان قهوه می‌نوشند 20 درصد كمتر در برابر خطر ابتلا به این سرطان قرار دارند.

سبزی شاهی
سبزی شاهی یكی از انواع سبزی است كه تأثیر بسیار مثبت آن بر سلامت زنان گزارش شده است. این سبزی مانع از رشد تومورهای سرطان پستان می‌شود. اگرچه محققان در پی تحقیقات گسترده‌تری از تأثیرات این سبزی هستند ولی آخرین یافته‌های دانشمندان در سال 2011 در گزارش‌های اعلام شده حكایت از شناسایی تركیبی در سبزی شاهی است كه «سیگنال‌های خاموش» را به جریان خون ارسال می‌كند. نقش این سیگنال‌ها در متوقف كردن آهنگ تومورها در بدن است.

گردو
تأثیرات این ماده غذایی به علت داشتن اسیدهای چرب غیراشباع در كمك به پائین آوردن كلسترول و كاهش مشكلات قلبی از دیرباز شناخته شده بود. با این حال آخرین تحقیقات در سال 2011 نشان می‌دهد گردو نه تنها دو برابر میزان آنتی‌اكسیدان دانه‌های روغنی دیگر مانند بادام و بادام زمینی را دارا است بلكه آنتی‌اكسیدان موجود در آن از كیفیت بالاتری برخوردار است بنابراین متخصصان گردو را تنها در كمك به بهبود سطح كلسترول مؤثر نمی‌دانند بلكه آن را ماده‌ای مؤثر در كنترل وزن می‌شناسند در حالی كه خدمات ارزنده‌ای را برای سلامت قلب ارائه می‌كند.

روغن زیتون
تأثیر روغن زیتون بر سلامت قلب روشن شده است اما در یك مطالعه مشخص شد افرادی كه روغن زیتون مصرف می‌كنند 41 درصد كمتر دچار سكته مغزی می‌شوند زیرا اسید اولئیك موجود در روغن زیتون باعث كاهش جذب چربی‌های اشباع شده می‌شود و بر اثر این فرآیند فرد با احتمال كمتر در معرض خطر سكته مغزی قرار می‌گیرد.

سیب
خوردن یك سیب در روز منجر به سلامت قلب می‌شود. محققان دانشگاه فلوریدا در آخرین مطالعه‌شان در سال 2011 اعلام كردند زنان یائسه‌ای كه روزانه 75 گرم سیب در رژیم غذایی خود قرار داده‌اند 23 درصد كلسترول بد خون خود را كاهش داده و 4 درصد باعث افزایش كلسترول خوب خون شده‌اند.

غلات سبوس‌دار
غذاهایی كه حاوی غلات سبوس‌دار و سبوس هستند باعث محافظت در برابر بیماری عروق كرونر قلب و كمك به دستگاه گوارش می‌شود. این موادغذایی همچنین حساسیت به انسولین و كمك به كنترل سطح قند را در بیماران دیابتی بهبود می‌بخشد و جذب داروهای ضدكلسترول را نیز بهتر می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha