شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3963

وزارت بازرگانی با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سرانجام پذیرفت كه 5 میلیارد تومان از یارانه نان صرف غنی‌سازی آرد شود بنابراین تا آخر خرداد همه آردهای كشور غنی‌سازی شده خواهند بود.

مرتضی صفوی، مدیر كل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با اجتماعی فارس‌ افزود: قرار بود از اول امسال آرد همه نان‌های كشور با آهن و اسید فولیك غنی‌سازی شود و میكروفیدرهای مورد نیاز این كار نیز در همه كارخانه‌های آرد كشور در سال گذشته نصب شده بود اما به علت تأمین نشدن بودجه خرید پرمیكس غنی‌سازی آرد این كار از اوایل امسال در بیش از نیمی از استان‌های كشور متوقف شد.
وی اضافه كرد: قرار بود 5 میلیارد تومان اعتبار برای غنی سازی آرد تأمین اعتبار شود كه به دلایل مختلف این اعتبار كه باید از طریق وزارت بازرگانی پرداخت می‌شد در قانون بودجه مصوب نشد اما سرانجام با پیگیری‌های مختلف از طریق سازمان مدیریت، وزارت بازرگانی قبول كرد كه 5 میلیارد تومان را از اعتبار بیش از 3 هزار میلیارد تومانی یارانه نان را به خرید پرمیكس مورد نیاز غنی‌سازی آرد اختصاص دهد.
وی گفت: این اعتبار اكنون در اختیار سازمان‌های بازرگانی استان‌های برای پرداخت به كارخانه‌های آرد است و پا پرداخت آن طی روزهای آینده مشكل غنی‌سازی آرد نان‌های كشور حل می‌شود.
صفوی افزود:‌ در زمان حاضر حدود نیمی از استان‌های كشور با استفاده از پرمیكس‌های مانده از قبل یا كمك‌های استانداری‌ها همچنان غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیك انجام می‌دهند كه با تخصیص این اعتبار تا آخر خرداد این میزان به 100 درصد كل آردهای كشور افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha