کارشناس دبیرخانه کشوری کنترل دخانیات گفت: حدود 3 درصد دانش آموزان 13 تا 15 ساله کشور سابقه مصرف سیگار دارند.

مهندس فرزانه فرشاد در پاسخ به مهر مبنی بر تعداد دانش آموزان کشور که سابقه مصرف سیگار دارند، به آمار آموزش و پرورش اکتفا کرد و گفت: بر اساس آنچه که اعلام شده است، حدود 3 درصد دانش آموزان 13 تا 15 ساله کشور سابقه مصرف سیگار دارند.

وی در عین حال به انجام طرح تحقیقاتی جدید از آخرین وضعیت استعمال دخانیات در بین دانش آموزان 13 تا 15 ساله کشور اشاره کرد و افزود: این طرح برای اولین بار با همکاری سازمان بهداشت جهانی و یک انجمن خارجی، در تمامی کشورها اجرا می شود.

فرشاد ادامه داد: طرح بررسی استعمال دخانیات در بین دانش آموزان 13 تا 15 سال کشور، طی سال تحصیلی جاری در سطح 52 مدرسه راهنمایی و متوسطه اجرا شد.

کارشناس دبیرخانه کشوری کنترل دخانیات، انتخاب این تعداد مدرسه را به شکل رندوم از مجموع مدارس راهنمایی و متوسطه سراسر کشور عنوان کرد و افزود: تمامی سئوالات این پرسشنامه را انجمن CBC آمریکا تهیه و ارسال کرده است و نتایج آن نیز از سوی این موسسه اعلام می شود.

وی در خصوص زمان اعلام نتایج این طرح گفت: تا پایان خرداد ماه جاری پرسشنامه ها از طریق پست به این انجمن ارسال خواهد شد و دو ماه بعد نیز نتایج آن اعلام می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha