براساس اظهارات یک کارشناس مسائل آموزشی، برگزاری آزمونهای تشخیصی در طول سال تحصیلی می تواند اضطراب روزهای قبل و بعد از امتحان دانش آموزان را از بین ببرد.

دکتر حسین احمدی در گفتگو با مهر، درباره چگونگی رفتار دانش آموزان، معلمان و والدین برای آرامش بخشیدن به لحظه های امتحانات سرنوشت ساز مدرسه ای تاکید کرد: معلمان می توانند با پرسش و پاسخ هایی که در طول سال تحصیلی انجام می دهند ضعف های دانش آموزان را به خوبی شناسایی کنند.

معاون آموزش و پروش عمومی وزارت آموزش وپروش افزود: والدین باید به جای مداخله های بی اثر روزهای امتحان، در طول سال تحصیلی روند فعالیت فرزندان خود را مورد نظارت دقیق قرار دهند.

وی خاطر نشان ساخت: با برگزاری آزمونهای کلاسی و نظارت مستمر والدین، می توان قبل از امتحانات پایانی برای دانش آموزان کلاس های تقویتی تشکیل داد. به این ترتیب ترس از امتحان به کمترین حد خود خواهد رسید.

کارشناس مسائل آموزشی یادآور شد: معلمان باید برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در طرح سئوالات امتحانی از تکیه بر حافظه گرایی بپرهیزند و آزمونها را طوری برگزار کنند که دانسته های عمقی و کلاسی نیز در آنها برجسته باشد.

وی تاکید کرد: دور کردن فضای امتحان از استرس، نظم سالن جلسه، ترتیب دادن سئوالات و چیدن آنها از آسان به سخت (در برگه های امتحانی) از سوی مربیان مدارس می تواند در کسب نتیجه بهتر موثر باشد.

احمدی یاد آورشد: برگزاری آزمونهای عملکردی در دروسی مانند علوم، انشاء و علوم اجتماعی در دستور کار معلمان قرار دارد و با استمرار این امر به تدریج مشکلات شب امتحان دانش آموزان به حداقل می رسد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha