یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3994

با به صدا در آمدن آژیرها و حرک خودروهای پلیس بسیاری در سطح شهر فکر کردند که بحث برخورد با با بد حجابی یا دستگیری اراذل و اوباش مطرح است اما اندکی بعد از استقرار نیروهای انتظامی در منطقه هایی مانند راه آهن و پامنار، دریافتند که موضوع چیز دیگریست و سعی کردند تا می توانند از محل دور شوند یا خود را به یکی از مرکزهای درمانی معرفی کنند.

منطقه پامنار - محله عودلاجان؛ ساعت 50 / 12 ظهر شنبه : پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از خیابان شریعتی - خیابان سروش با تمام توان عملیاتی خویش به سمت قلب تهران ، جنب بازار بزرگ و پشت ساختمان های بزرگ دادگستری رهسپار دستگیری معتادان پرخطر شدند .

به محض توقف خودروهای انتظامی در منطقه پامنار، نگاه ها به سوی نیروهای انتظامی جلب می شد و گه گاه برخی از افراد زمزمه کنان چیزی را رد و بدل می کردند و درمیان جمع ناپدید می شدند .

پس از آنکه به همراه سردار سرتیپ حمید رضا حسین آبادی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا و سرهنگ سید جواد کشفی ، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از خودرو پیاده شدیم. جوانی شیک پوش که لباس شخصی نیز برتن داشت، از میان جمعیت بیرون آمد ، با لباس شخصی مقابل سردار قامت راست کرد و احترام نظامی گذاشت .

به میان جمعیت رفتیم تا با راهنمایی نیروی نامحسوس پلیس مبارزه با مواد مخدر به سمت مخروبه ای برویم که در آن 17 معتاد پرخطر تزریقی بودند .

کشفی واکنش های مردم را خوب توصیف می کرد و معتقد بود : با همین ورود پلیس ، بسیاری ترغیب می شوند که به مرکزهای درمانی مراجعه کنند تا به سرنوشت دستگیر شدگان دچار نشوند .

بلافاصله پس از ورود به مخروبه ، با تلی از سرنگ و سوزن مواجه می شویم تا آنجا که یکی از هزاران سوزن تزریق شده افتاده در این خانه ویران ، به پای یکی از خبرنگاران می رود.

خاک می خواهد از این بیداد سرنگ فریاد برآرد !

افراد دستگیر شده که در آنها نوجوان 14 ساله تا پیرمرد 70 ساله نیز هست ، هیچ یک از اینکه مقابل دوربین عکاسان قرار گیرد ابایی ندارد .

برخی می گویند که در حال رد شدن بوده اند که دستگیرشان کرده اند ، عده ای مدعی اند که کارت درمان دارند و تنی چند هم خود را ترک کرده معرفی می کنند اما یک چیز در تمامی آنها مشهود است ؛ تمام دستگیر شدگان ناتوان ، رنگ پریده ، بی اراده ، دارای محل های تزریق یا مردمک های گشاد یا پوست های تیره به همراه خمیدگی شدید ازبدن هستند .

اهالی از ورود نیروهای انتظامی به این نقطه خرسندند و پی در پی می گویند اگر این حرکت استمرار داشته باشد ، بسیار عالی است .

پسرکی کوچک نیز که به تماشای عملیات گسترده نیروهای انتظامی با استعداد نیرویی بیش از 40 نفر در محله اش آمده ، خبر از حضور همیشگی معتادان در این مخروبه می دهد و می گوید : این معتادان با حضورشان در اینجا ، همیشه عامل دردسر و اذیت دیگران می شدند . دعا می کند که پلیس همیشه به این کارش ادامه دهد .

در حال بیرون آمدن از این منطقه مخروبه هستیم که به یک روحانی بر میخوریم او نیز آمده تا ببیند چه خبر است . حجته السلام سید حجت الله حجتی تصریح می کند : متأسفانه از هنگامی که اینجا ویران شده ، ساختمان باقی مانده تبدیل به پناهگاه و محلی برای تجمع افراد معتاد شده است .

وی این طرح را "بسیار عالی" می داند و عقیده دارد : پاسگاه محل نیز باید هر چه سریع تر فعال شود تا با امنیتی که برقرار می شود ، نگذارند افراد دارای رفتارهای پرخطر در جامعه حضور داشته باشند.

مرد مسن تری گلایه دارد این معتادان چهره محل را خراب کرده اند.

در راه بازگشت به محل استقرار خودروهای اکیپ های عملیاتی، چند جوان معتاد نیز در «محله سه دانگی» منطقه پامنار هنگام استعمال مواد مخدر دستگیر شدند .

برنامه با بسیاری حاشیه های ایجاد شده روانی، برای ترغیب معتادان به ترک است. عملیات ساعت 22 / 13 پس از یک و نیم ساعت کار انتظامی به پایان رسید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha