انجمن دندانسازان ایران می خواهد در مجامع تصمیم گیری نماینده ای داشته باشد و برای تشکیل سازمان نظام دندانسازی بی وفقه تلاش خواهد نمود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، انجمن دندانسازان ایران با صدور بیانیه ای در آستانه روز دندانساز (ششم خرداد)، از وزارت بهداشت درخواست کرده است که پذیرش مشارکت این انجمن برای ساماندهی دندانسازان را بپذیرد.

در این بیانیه آمده است: عمر هر آیین نامه یا بخشنامه غیر قانونی با هوشیاری ما و اتخاذ راهکارهای حقوقی چند صباحی بیش نخواهد بود. مسئولان عالی رتبه کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به حقوق قانونی ما هشیارند.

طی دیدار یک سال پیش نماینده انجمن با وزیر بهداشت که منجر به ارجاع درخواست قانونی ما به معاونت سلامت گردید با صدور بخشنامه ای غیر قانونی مواجه شدیم که ما را وادار به واکنش جدی نمود. متاسفانه وزارت بهداشت تا امروز حقوق دندانسازان را نادیده انگاشته و حتی دیدار سال گذشته رئیس انجمن با وزیر را تکذیب نموده است.

انجمن دندانسازان ایران ساماندهی اعضای خود را که صرفا در امور دندانسازی فعالیت می نمایند در دستور کار قرار داده است. اعضای دارنده مجوز قالب گیری به فعالیت قانونی خود ادامه خواهند داد و لیست دندانسازان شاغل انجمن با 10 سال سابقه مستند مطابق قانون برای اخذ مجوز از مراکز ذی صلاح ارسال خواهد گردید.

در این بیانیه آمده است: انجمن دندانسازان ایران می خواهد در مجامع تصمیم گیری نماینده ای داشته باشد، برای تشکیل سازمان نظام دندانسازی بی وفقه تلاش خواهد نمود آموزش اعضای خود را طبق قانون اساسی و اساسنامه انجمن امری واجب تلقی می کند تا دندانساز ماهر با تجهیز به دانش بیشتر بتواند به مردم خدمات بهتری ارائه نماید.

همانگونه که بارها اعلام کرده ایم صدور مجوزهای تاسیس لابراتوار اخیر طی سالهای گذشته غیر قانونی بوده است، وزارتخانه باید مجوز تبصره 5 و تکنیسینی را که دو دهه پیش بر مبنای مصوبه مجلس شورای اسلامی صادر گردیده به رسمیت بشناسد  و مجوز تاسیس را بدون استناد به آیین نامه ابطال شده از سوی دیوان عدالت اداری بر مبنای ضوابط علمی - بهداشتی اعطا نماید در این راستا وزارت بهداشت حق حذف دندانسازان حرفه ای با دهها سال سابقه که دارای مجوز هستند را، نخواهد داشت
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha