بیست و دومین كنگره رادیولوژی ایران 26 تا 29 دی ماه در هتل المپیك تهران برگزار می‌شود.

رادیولوژی ایران حرف اول را در سطح خاورمیانه می‌زند


به گزارش آنا، دكتر مختوم شهنازی، دبیر بیست و دومین كنگره رادیولوژی ایران اعتلای سطح رادیولوژی در كشور و گردهمایی و تبادل نظر علمی رادیولوژیست‌ها را از جمله اهداف برگزاری این كنگره عنوان كرد و همچنین بین‌المللی و منطقه‌یی كردن كنگره را از جمله ویژگی‌های آن خواند.
وی با اعلام این كه 9 نفر مهمانان از كشورهای آمریكا، هلند، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و كانادا در این همایش حضور خواهند داشت، افزود: 25 مقاله از سوی شركت كنندگان خارجی دریافت كرده‌ایم و همچنین شش كارگاه آموزش رادیولوژی در زمینه‌های مختلف رادیولوژی نیز برگزار می‌شود.
منصور فاتحی، مسوول كمیته انفورماتیك انجمن رادیولوژی ایران نیز در ادامه گفت: این كنگره دارای 25 امتیاز بازآموزی برای رادیولوژیستها و 16 امتیاز برای غیر رادیولوژیستها و 10 امتیاز برای پزشكان عمومی است.
به گزارش خبرنگار علمی آنا، دكتر عبدالرسول صداقت رییس انجمن رادیولوژی ایران در نشست مطبوعاتی بیست و دومین كنگره رادیولوژی ایران با اعلام اینكه پیش بینی می‌شود بالغ بر 1200 نفر شركت كننده و نیز50 شركت داخلی و خارجی در این همایش حضور داشته باشند افزود: انجمن رادیولوژی ایران در كنار فعالیت‌های صنفی، فعالیتهای علمی قابل توجهی را نیز از سه سال پیش آغاز كرده كه برگزاری كنگره‌های بزرگ سالانه از جمله این فعالیت‌هاست كه در این كنگره متخصصان زیادی از رادیولوژیستها شركت خواهند داشت.
وی استفاده از زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی در كنگره را در ایجاد ارتباط بیشتر با سایر محققان خارجی و از سوی دیگر ارتقا پیشرفت‌های علمی موثر دانست و افزود: با انجام این كار می‌توانیم تعداد بیشتری شركت‌كننده از كشورهای دیگر داشته باشیم و از اطلاعات علمی آنها بیشتر استفاده كنیم.
دكتر صداقت رادیولوژی را رشته‌ای عنوان كرد كه ارتباط نزدیكی با فن‌آوری داشته و همزمان با آن رشد می‌كند بنابراین كشور ما متناسب با این رشد باید پیشرفت كند به طوری كه دانش ما كمتر از غرب نبوده و می‌توانیم روشهای متداول آنها را به كار گیریم.

رییس انجمن رادیولوژی ایران با اعلام اینكه رادیولوژی در سطح خاورمیانه حرف اول را می‌زند افزود: در هیچ یك از كشورهای اروپای شرقی علم تصویربرداری پزشكی به پای ما نمی‌رسد و بنابر اظهارات محققان خارجی شركت‌كننده، برپایی این كنگره‌ها در سطح كنگره‌های اروپایی است.
دكتر صداقت با اشاره به دستاوردهای نوین رادیولوژی گفت: استفاده از تله مدیسین با ارتباطات تصویری پزشكی پیشرفتهای قابل توجهی در ایران داشته است.
از جمله دیگر دستاوردهای جدید این حوزه، سیستم پكس (سیستم آرشیو و ارتباط تصویری) است كه با آرشیو كردن تصاویر و وصل شدن به این آرشیو می‌توانیم تصاویر را از طریق اینترنت به مراكز دیگر ارسال كرده و تبادل اطلاعات كنیم.
وی خاطر نشان كرد: طی سالهای آینده كشور ما پا به پای كشورهای پیشرفته به سمت رادیولوژی بدون فیلم پیش خواهد رفت یعنی تمام روشهای تصویر برداری به سمت الكترونیكی شدن پیش می‌رود و برای اینكه تمام مراكز تصویر برداری از سیستم‌های دیجیتالی استفاده كنند به زودی آیین نامه جدید رادیولوژی در وزارت بهداشت به تصویب خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha