یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4011

محققان در آمریکا از دست یابی به تکنیکی خبر داده اند که با استفاده از آن دیودهای نوری فوق العاده کوچک ساخته شده از نانوسیم ها تولید می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دانشمندان انستیتو ملی استاندارد و فناوری های آمریکا با همکاری محققان دانشگاه های هاوارد و مریلند که این تکنیک جدید را ارایه کرده اند معتقدند، دستاورد جدیدشان گامی بلند به سوی تولید انبوه دیودهای نوری نانوی آن هم در حجم انبوه است.

در مقایسه با تجهیزات مشابهی که در گذشته تولید شده اند، دیودهای نوری نانویی تولید شده با استفاده از صرف زمان قابل توجه در فرآیندهای وقت گیر قرار گرفتن دانه به دانه نانو سیم ها در یک ردیف ساخته نمی شوند و در عوض دانشمندان از میدان الکتریکی برای قرار دادن سیم ها در یک مرحله استفاده می کنند.

بر اساس گزارش تی.جی.دیلی، دانشمندان این پرژه اعلام کردند که دیودهای نوری نانویی که از نیترید گالیوم ساخته می شوند، عمدتا نورماوراء بنفش را با تولید موج حداکثری 365 نانومتر ساطع می کنند.

این دانشمندان پیشنهاد می کنند که چنین ویژگی می تواند در فرآیند ساخت حسگرهای بیوپزشکی، تجهیزات ارتباطات بصری و ذخیره سازی اطلاعات مفید باشد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha