دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4028

محققان می گویند برای آنکه راحت تر مطالبی را که لازم است به ذهن خود بسپارید یک راه ساده در دسترس است، آن هم بو کردن گل رز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، محققان آلمانی در مطالعات خود به این نتیجه رسیده اند که با بو کردن و وجود داشتن بوی عطر درفضا حتی درحالت خواب افراد، می توان به حافظه آنها افزود.
محققان مدعی شده اند فعالیت بویایی انسان درحالت خواب وشاید سایرفعالیت های مغزی درحالت خواب، می تواند برحافظه انسان تاثیر مثبت بگذارد و باعث می شود فرد پس از بیدار شدن ساده تر مسایل را به خاطر بسپارد.
یان بورن از دانشگاه لوبک وهمکارانش 74 نفر داوطلب را مورد مطالعه قرار دادند. این افراد در بازیهای حافظه یی و تمرکز شرکت کردند و مشخص شد کسانی که قبل از حضور دربازی یا حتی در حالت خواب قبل از حضور در بازی گل های رز را بو کرده اند بسیار بهتر از دیگران نتیجه گرفته اند و جالب اینکه این افراد در صورت بو کردن گل رز بهتر از زمانی که این گل را بو نکرده اند نتیجه گرفته اند.
در نهایت محققان برای آنکه نتیجه تحقیقات را بصورت عددی نشان دهند نتیجه را این گونه بیان کردند : در حالت عادی 30 داوطلب پس از نشان دادن 50 کارت با تصاویر مختلف 69 درصد آنها را در خاطر داشتند، در صورتی که قبل از بازی یک ساعت در اتاقی با بوی گل رز می نشستند این رقم به 76 درصد می رسید و در صورتی که افراد یک شب را در این اتاق می خوابیدند این رقم به 86 درصد می رسید
گروه بورن می گوید بوی مناسب و عطرگونه باعث پیشرفت عملکرد مغزی و بهبود حافظه انسان می شود، البته این مساله به خصوص در حالتی است که انسان این بوها را در مرحله خواب عمیق در محل خوابش استشمام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha