یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 40535
سلامت نیوز: یك متخصص تغذیه گفت: مصرف زیاد كشمش و خرما سبب افزایش كالری دریافتی بدن و چاقی فرد می شود.
 
مینا مینایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی باید مصرف مواد قندی در طول روز را كاهش داد.

وی ادامه داد: به جای مصرف شكلات و شیرینی به عنوان میان وعده غذایی بهتر است از میوه های تازه استفاده شود.

مینایی با اشاره به كاهش مصرف مواد قندی در برنامه غذایی افراد افزود: زیاده روی در مصرف برخی از مواد غذایی و قندی مفید از جمله كشمش و خرما سبب بروزبیماری های قلبی و عروقی می شود.

این كارشناس تغذیه به تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه اشاره كرد وافزود: تعادل به معنی مصرف مقادیر كافی از مواد غذایی مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن و تنوع به معنای مصرف انواع مختلف مواد غذایی از پنچ گروه نان و غلات، شیر و لبنیات، گوشت، تخم مرغ، حبوبات و مغزها، میوه و سبزی ها است.

مینایی با اشاره به كاهش مصرف چربی و روغن در برنامه غذایی افراد افزود: غذاها تا حد امكان باید به صورت آب پز و یا كبابی مصرف شود.

متخصص تغذیه گفت: همچنین به منظور جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی باید از سرخ كردن زیاد غذا خودداری كرد و مصرف غذاهای سرخ شده مثل سوسیس، كالباس، پفك و همچنین مصرف سس، دل و قلوه، كله و پاچه را كاهش داد.

وی تصریح كرد: حداقل دو بار درهفته باید ماهی مصرف كرد و چربی موجود در ماهی از نوع چربی های مفید است اما به جای سرخ كردن ماهی باید آن را بخارپز و تنوری طبخ كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha