سلامت نیوز: با توجه به افزایش موارد بیماری ها و نارسایی های کلیوی در سال های اخیر آمارهای موجود نشان می دهند که عامل حدود 28 درصد موارد این بیماری ها در کشور مربوط به فشار خون بالا است.

حسام فیضل الله زاده، فوق تخصص بیماری های کلیه و مجاری ادرار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: متأسفانه اغلب مبتلایان به بیماری ها و نارسایی های کلیوی به دلیل نبود علائم و نشانه های مشخص بیماری تا مدت ها از وجود بیماری در خود بی اطلاعند و به همین دلیل خیلی دیر اقدام به درمان مشکل خود می کنند.

وی اظهار داشت: بسیاری از افراد جامعه از دلایل مهم بروز بیماری های کلیوی بی اطلاعند و در واقع در صورتیکه آموزش های لازم در خصوص راه های پیشگیری از بیماری اتفاق نمی افتد.

فیض الله زاده با اشاره به ارتباط بیماری های مزمن با بیماری ها و نارسایی های کلیوی تصریح کرد: با توجه به افزایش موارد بیماری ها و نارسایی های کلیوی در سال های اخیر آمارهای موجود نشان می دهد که عامل حدود 28 درصد موارد این بیماری ها در کشور مربوط به فشار خون بالا است.

این فوق تخصص کلیه و مجاری ادرار گفت: علاوه بر فشار خون بالا، دیابت نیز عاملی بسیار مهم در بروز بیماری های کلیوی است.

وی با بیان اینکه باید برای پیشگیری از بیماری ها و نارسایی های کلیوی، اقدامات مؤثرتری به ویژه در خصوص اصلاح عادات تغذیه ای صورت داد یادآور شد: رعایت رژیم غذایی متعادل کم نمک و پرهیز از مصرف مواد غذایی پرچرب و بسیار شیرین، می تواند تا حد زیادی از بروز و شیوع دیابت و فشار خون بالا و در نتیجه بروز بیماری ها و نارسایی های کلیه جلوگیری کند.

فیض الله زاده خاطرنشان کرد: افزاد مختلف جامعه به ویژه مبتلایان به بیماری های زمینه ای همچون دیابت و فشار خون بالا باید برای پیشگیری از بیماری ها و نارسایی های کلیه در فواصل زمانی منظم و حداقل سالی یک یا دو بار به پزشک معالج کلیه و مجاری ادرار مراجعه کرده تا خطر بروز بیماری در آنها کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha