شمایی كه هنوز به بحران میانسالی مبتلا نگشته اید اگر بی هدف در كوچه های جوانی قدم می زنید و معتقدید هنوز خیلی فرصت دارید هوشیار باشید! بحران میانسالی در آینده در كمین شما خواهد بود.

سلامت نیوز: زندگی یك فرآیند رشد پیوسته و توقف ناپذیر است و در نهایت، مرگ انتهای رشد در دنیای مادی و سفر به عالم معنویات و به عبارتی نوعی ارتقای درجه است. انسان در زندگی خود همواره از شكلی پست تر می میرد و به مقامی بالاتر نایل می شود. در رحم مادر رشد می كند و پا به این كره خاكی می گذارد. از كودكی به نوجوانی، جوانی، میانسالی و پیری می رود.
همان طور كه همه ما تجربه كرده ایم، گذار از یك مرحله زندگی به مرحله دیگر، فرایندی رنج آور است. اما آن سوی این دیوار، دنیایی بهتر با لذات بیشتری در انتظار ماست. شاید اگر بتوانیم با یك جنین صحبت كنیم، از ورود به این كره خاكی ترس داشته باشد، اما نمی داند پس از پشت سرگذاشتن مرحله مرگ دوران جنینی و تولد دوره نوزادی، به دنیایی بسیار وسیع تر كه اصلاً با عالم محدودی كه او در آن قرار داشته قابل مقایسه نیست وارد می شود. این موضوع در خصوص مرگ نیز صادق است.

اما همه ما در حین فرایند رشد خود در دنیای مادی، دوران گذار مختلفی كه گاهی برای برخی از ما با درد و رنج زیادی همراه بوده است را تجربه كرده ایم. ممكن است در دوران ورود به برهه جوانی، افسرده شده باشیم، با سؤالات بی جواب بی شماری مواجه شده باشیم، به پوچی رسیده باشیم یا به فكر خودكشی افتاده باشیم. در صورتی كه امروز كه از ورای آن به آن دوران می نگریم، به ترس های كم اهمیت خود می خندیم.

میانسالی هم یك مرحله گذار است كه سن قطعی خاصی برای آن وجود ندارد. اما به طور كلی ممكن است از سی و اندی سالگی تا پنجاه سالگی یا بالاتر رخ دهد.
این، زمانی است كه فرد به خود نهیب می زند و با خود می گوید: «عمر مفیدت گذشت، در این سال ها چه كردی؟ دیگر فرصت زیادی نداری.»

همه ما به كرات شنیده ایم كه وقت طلاست. اما چند نفر از ما معنای این ضرب المثل را درك كرده ایم؟ مسلماً زمانی قدر این نعمت را خواهیم دانست كه آن را از دست بدهیم.
چه كسانی به شدت از بحران میانسالی رنج می برند؟

افرادی كه عمر خود را بی هدف سپری كرده اند. با ناآگاهی و بی توجهی به فعالیت هایی پرداخته اند كه برایشان معنی و مفهوم خاصی نداشته یا بالاجبار به اموری مشغول بوده اند كه به آن علاقه ای نداشته اند. رویاها و آرزوهای خود را قربانی كرده اند. سلامتی و نشاط خود را با بی توجهی به سرعت از دست داده اند و...
چه باید كرد؟

شمایی كه هنوز به بحران میانسالی مبتلا نگشته اید اگر بی هدف در كوچه های جوانی قدم می زنید و معتقدید هنوز خیلی فرصت دارید هوشیار باشید! بحران میانسالی در آینده در كمین شما خواهد بود. هیچ كس بیش از اندازه فرصت ندارد. هر قدر هم كه برای پیشرفت و موفقیت بشتابید، همواره افرادی جلوتر از شما حركت می كنند. در این دنیا بی نهایت شگفتی هست كه شما هنوز كشف نكرده اید و شما بی نهایت استعداد بالقوه دارید كه هنوز به فعلیت درنیاورده اید.

نگذارید به دوره میانسالی برسید وزمانی متوجه این موضوع بشوید كه وقت كافی ندارید. آگاه باشید كه مسئله آزاردهنده ای به نام «بحران میانسالی» در آینده شما را تهدید می كند.

منبع: روزنامه کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha