سلامت نیوز: وزیر بهداشت با توجه به نوسانات قیمت ارز گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک مرکزی قیمت ارز دارو تغییری نمی‌کند و با قیمت سابق در اختیار فعالان این بخش قرار می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مرضیه وحید دستجردی با بیان این مطلب افزود: بعضی مواد اولیه و داروهایی که از خارج کشور تامین می‌شوند متاثر از نوسانات نرخ ارز قرار می‌گیرند که با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک مرکزی این دغدغه مرتفع شد و افزایش قیمتی از این محل نخواهیم داشت.

بنا براعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی با رد هرگونه شایعه افزایش قیمت دارو، خاطرنشان کرد: کمیسیون قیمت گذاری دارو یک بار در سال افزایش قیمت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و بر مبنای کار کارشناسی و مطالعه شده تعرفه‌ها و خدمات سلامتی و افزایش قیمت داروها را تعیین می‌کند که برای همه ملاک و معیار است.

وزیر بهداشت اظهار کرد: این کمیسیون که متشکل از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است در ابتدای سال جاری افزایش 7 درصدی قیمت داروها و خدمات سلامتی را تعیین کرده است و غیر از این میزان، افزایش دیگری نداشتیم لذا هر گونه افزایش قیمت دارو غیر از آنچه که کمیسیون قیمت گذاری مشخص کرده تکذیب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha