سلامت نیوز: رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی کشور گفت: پلیس صلاحیت تخصصی تشخیص بهداشتی بودن مراکز اغذیه فروشی را ندارد و تامین سلامت مردم چه در مراکز دارای مجوز و چه مراکز بدون مجوز بر عهده وزارت بهداشت است.

سرهنگ خلیل هلالی در گفت‌و‌گو با فارس بیان داشت: بر اساس قانون، وزارت بهداشت وظیفه کنترل سلامت و تامین سطح بهداشت مراکز توزیع کننده مواد غذایی را بر عهده دارد لذا نظارت دقیق بر نحوه عملکرد مراکز مختلف توزیع کننده مواد غذایی بر دوش وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت باید بدون توجه به اینکه واحدی دارای مجوز است یا خیر به مسئولیت خود عمل کند گفت: ما اعلام آمادگی کرده و ابلاغیه خود را به تمام پلیس‌های اماکن سراسر کشور فرستاده‌ایم تا در صورت نیاز همکاری‌های لازم را با دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته باشند.

این فرمانده ارشد انتظامی بیان کرد: پلیس صلاحیت تخصصی نظارت بر اغذیه فروشی‌‌ها را ندارد چرا که مأموران ما با استانداردهای سلامت آشنا نیستند. مأموران ما فقط در شرایطی وارد عمل خواهند شد که غذایی خاص که از نظر شرعی دارای مشکل است و گزارش شود.

وی گفت: خوشبختانه رابطه خوبی ما بین پلیس اماکن و وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد. در طول هر ماه گزارش‌های مختلفی از مراکزی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به دست ما می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha