دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: 40676
سلامت نیوز: رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: 12 تا 15 درصد ایرانیان دچار فقر آهن هستند البته این مسئله فقط مختص کشور ما نیست و حتی در کشورهای پیشرفته و اروپایی نیز وجود دارد.

مجید حاجی‌فرجی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: کم‌خونی ناشی از فقر آهن یکی از مسائل مهمی است که می‌تواند در سلامت کودکان تأثیرگذار باشد.

وی گفت: آماری که از میزان کمبود آهن وجود دارد مربوط به 2 تا 3 سال قبل است، این آمار نشان می‌دهد 12 تا 15 درصد افراد ایرانی دچار فقر آهن هستند که این فقر آهن فقط مختص کشور ما نیست و حتی در کشورهای پیشرفته و اروپایی نیز فقر آهن وجود دارد.

سوءجذب و بیماری‌های انگلی از عوامل ظاهری فقر آهن است

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور ادامه داد: حتی در کشورهای پیشرفته با وجود غنی‌سازی، همچنان مشکلات فقر آهن وجود دارد؛ از جمله برخی عوامل ظاهری فقر آهن می‌توان به سوءجذب، خون‌روی‌ها، بیماری‌های انگلی و عدم دریافت منابع کافی آهن اشاره کرد ولی اگر همه اینها را کنار بگذاریم مسئله ژنتیک بسیار اهمیت دارد.

حاجی فرجی بیان داشت: در کشورهای پیشرفته بحث ژنوم مطرح شده است و سال‌هاست که بر روی ژن‌ها کار کرده‌اند ولی هنوز موفق نشده‌اند حتی با وجود اینکه در کشورهای اروپایی، آبمیوه‌ها، اسنک‌ها و شیر و همه مواد غذایی آنها غنی شده است ولی باز هم به طور کامل فقر آهن برطرف نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha