دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 40680
سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: کودکان باید صبح‌ها با آرامش از خواب برخیزند چرا که استرس موجب کاهش اشتها می‌شود همچنین بهتر است کودک چند بارفیکس بزند که موجب افزایش جریان خون و بهتر شدن گردش خون بدن او می‌شود.

فاطمه اسفرجانی در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: صبحانه یکی از وعده‌های اصلی غذایی کودکان است و باید به آن بسیار اهمیت داد.

وی گفت: کودکان باید از نان کامل سبوس‌دار و نان‌هایی که از آرد کامل تهیه شده است، استفاده کنند؛ امروزه نان‌های جو مخلوط با سبزی‌ها و مواد غذایی دیگر تهیه شده است که می‌تواند نان کاملی برای صبحانه کودکان باشد.

این متخصص تغذیه افزود: صبحانه باید شامل مواد غذایی متنوع باشد و مادر با نشاط روانی و روحی کودک خود را از خواب بیدار کند همچنین باید از استرس بپرهیزد و سعی کند کودک خود را عادت دهد که صبح‌ها چند بارفیکس بزند که موجب افزایش جریان خون و بهتر شدن گردش خون کودک می‌شود؛ بارفیکس برای افزایش قد کودک نیز مفید است و بین استخوان‌های بلند بدن کودک فاصله می‌اندازد.

اسفرجانی بیان داشت: مادر باید توجه داشته باشد که هفته‌ای 3 بار به فرزندش تخم‌مرغ بدهد و این تخم‌مرغ را می‌تواند بر اساس سلیقه کودکش تهیه کند.

وی ادامه داد: کودکان از مصرف شیرکاکائوهای صنعتی پرهیز کند چرا که موجب خرابی دندان‌های آنها می‌شود همچنین مادران باید سعی کنند که ذائقه کودکان را با شیر خالص آشنا کند چرا که در مدارس شیر توزیع می‌شود و مادران باید به کودکان یاد بدهند که در مدرسه نیز شیر مصرف کنند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: البته برخی کودکان تمایل به مصرف شیر ندارند و در مدرسه، شیر را دور می‌اندازند یا زیر پاهایشان له می‌کنند. مادر باید به کودکش آموزش دهد که اگر در مدرسه به او شیر دادند آن را مصرف کند چرا که موجب تأمین کلسیم مورد نیاز بدنش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha