سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: مواد غذایی مانند مغزهای گیاهی و گوشت‌هایی مانند بوقلمون و شترمرغ سرشار از منابع آهن است و مصرف آن می‌تواند موجب افزایش آهن خون افراد شود.

سیدضیاءالدین مظهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: حافظه و افزایش یادگیری یکی از مسائل مهمی است که همیشه دغدغه مادران برای فرزندانشان بوده است.

وی گفت: زنان برای اینکه کودکانی با حافظه قوی داشته باشند باید از همان دوران بارداری مواد غذایی مغذی مصرف کنند چرا که حافظه کودک از همان زمان شکل می‌گیرد.

این متخصص تغذیه بیان داشت: کم‌خونی ناشی از فقر آهن یکی از مسائلی است که موجب کاهش حافظه می‌شود و زنانی که با وجود داشتن کم خونی ناشی از فقر آهن، باردار می‌شوند باید در طول بارداری منابع حاوی آهن را به میزان کافی مصرف کند.

مصرف قطره آهن هوش و ذکاوت کودکان را ‌افزایش می‌دهد


مظهری ادامه داد: زنان دارای کم‌خونی ناشی از فقر آهن، در تغذیه تکمیلی کودکان پس از تولد قطره آهن را باید به او بدهند ولی برخی خانواده‌ها به دلیل اینکه می‌ترسند دندان‌های کودکشان سیاه شود از دادن این قطره خودداری می‌کنند ولی باید بدانند که مصرف قطره آهن هوش و ذکاوت کودک را ‌افزایش می‌دهد.

مظهری اضافه کرد: مواد غذایی مانند مغزهای گیاهی و گوشت‌هایی مانند بوقلمون و شترمرغ سرشار از منابع آهن است و مصرف آن می‌تواند موجب افزایش آهن خون افراد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha