دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 40686
سلامت نیوز: رئیس بیمارستان شهید اکبر آبادی گفت: 5 درصد زنان باردار مستعد ابتلا به اوریون هستند که خطر خاصی ایجاد نمی کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران دکتر مریم کاشانیان مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز در بازآموزی مدون زنان و زایمان با بیان اینکه 5 درصد زنان در دوران بارداری، مستعد درگیری این بیماری هستند افزود: تاکنون ثابت نشده که اوریون دوران بارداری شدید تر و با مشکلات بیشتری همراه باشد.
وی تصریح کرد: واکسن اوریون در دوران کودکی واکسن سه گانه است که در دوران بارداری نباید تزریق شود.

* آبله مرغان در بزرگسالی شدید تر ازکودکی است

دکتر کاشانیان یادآور شد: بیماری آبله مرغان از دیگر بیماری های عفونی است که احتمال درگیری آن در دوران بارداری 5 درصد است چرا که 95 درصد افراد در دوران کودکی دچار آبله مرغان می شوند.

وی ادامه داد: ابتلای افراد در بزرگسالی به آبله مرغان شدید تر بوده اما در دوران بارداری برای جنین مشکل خاصی ایجاد نمی کند.
رئیس بیمارستان شهید الکبر آبادی با بیان اینکه اگر زن بارداری به ‌آبله مرغان مبتلا شود حتما باید تحت نظرقرار گیرد افزود: در صورت ایجاد علائمی از جمله افزایش تنفس، سرفه های خشک، تب، تنگی تنفس و مشاهده عفونت ریه در رادیو گرافی حتما بایدبیمار بستری شده و درمان دارویی دریافت كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha