سلامت نیوز: دبیر ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه‌اندزای پنج مركز فرآوری سلول‌ در پنج‌ دانشگاه كشور، حمایت از تجهیز آزمایشگاه‌ها برای ورد به شبكه آزمایشگاهی و ایجاد بانك جامع از سلول‌های بنیادی در كشور تا سال 1394 خبر داد.

محمد واسعی گفت: ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی از چندین آزمایشگاه در زمینه سلول‌های بنیادی برای بازسازی حمایت كرده است تا این مراكز بتوانند وارد سیستم شبكه آزمایشگاهی شوند.

واسعی به طرح تقویت و توسعه مراكز علمی و تحقیقاتی فعال در زمینه سلول‌های بنیادی هم اشاره كرد و گفت: تاكنون از پژوهشگاه رویان برای تقویت بانك خون بندناف، سازمان انتقال خون ایران برای تشكیل بانك خون بند ناف ملی قوی در كشور و مركز تحقیقات سلول‌های بنیادی بیمارستان شریعتی حمایت شده است كه نتایج آن در سه سال آینده به ثمر خواهد رسید.

او همچنین اعلام كرد: یكی از طرح‌های مشترك ستاد فناوری سلول‌های بنیادی با سازمان انتقال خون ایران، شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات به لحاظ سازگاری مولكول‌های پیوندی افرادی است كه خواستار اهدای سلول‌های بنیادی خونی و مغز استخوان هستند.

او ادامه داد: در این بانك باید اطلاعات حداقل 10 هزار اهدا كننده ذخیره شود تا آزمایش‌های خونی و میكروبی روی آن‌ها صورت گیرد.

او گفت: این طرح تا چهار سال آینده به ثمر خواهد رسید و در نتیجه آن، یك بانك جامع از سلول‌های بنیادی در كشور ایجاد خواهد شد.

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha