سلامت نیوز: عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام پیاده‌روی و داشتن روابط اجتماعی مناسب را در پیشگیری از بروز آلزایمر در میانسالی موثر دانست.

به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، نغمه مخبر با اشاره به اینکه آلزایمر شایعترین شکل زوال مغز در میان سالمندان به شمار می‌رود و در بخش‌هایی از مغز که تفکر، حافظه و زبان را کنترل می‌کند ایجاد اختلال می‌کند، اظهار داشت: نگه داشتن کلسترول، چربی و قند خون در حد طبیعی، داشتن فشار خون نرمال، تعاملات اجتماعی و روحیه خوب نقش مهمی در مبارزه با آلزایمر دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تغذیه مناسب را از دیگر راهکارها در پیشگیری از این بیماری عنوان کرد و اظهار داشت: سالمندانی که روزانه ۲ تا ۳ بشقاب سبزی و میوه از جمله گل کلم، سیب زمینی، پرتقال، سیب و تربچه مصرف می‌کنند 40 درصد کمتر از هم سن سالانشان به فراموشی دچار می‌شوند.

این فلوشیپ نوروسایکیاتری با گرایش روانپزشکی سالمندان با اشاره به اینکه به طور کلی با افزایش سن احتمال فراموشکاری بیشتر می‌شود، خاطر نشان کرد: اگر سالمندان اسامی افراد را دائما فراموش می‌کنند یا فکر می‌کنند حافظه‌شان روز به روز ضعیف‌تر می‌شود یا اگر در روند طبیعی زندگی‌شان اختلال به وجود آمده و نمی‌توانند کارهای روزمره را به تنهایی انجام دهند باید به پزشک مراجعه کنند.
 
عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گوش کردن به اخبار رادیو و تلویزیون، مطالعه کتاب، یاد گرفتن مطلب جدید به طور روزانه، مرور و یادآوری اتفاقات و مسائل روزهای گذشته، حل جدول را از جمله راهکارهای تقویت حافظه در افرادی که مبتلا به آلزایمر شده‌اند، برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha