سلامت نیوز: تحقیقات پزشکی اخیر نشان می‌دهد که مصرف زیاد قند سطح کلسترول بدن را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، یک تیم از کارشناسان بهداشت و تغذیه تحقیقاتی را روی 6112 نفر انجام داده و به این نتیجه رسیدند که مصرف قند میزان کلسترول خوب در مردان و کلسترول بد در زنان را افزایش می‌دهد.

این تحقیقات افزود: بین کلسترول ناشی از غذایی که افراد می‌خورند و بیماریهای قلبی - به ویژه در بیماریان دیابتی- ارتباط وجود دارد لذا باید در مصرف خوراکی‌ها تعادل را رعایت کرد و از خوردن چربی و کره پرهیز کرد و به سبزی‌ها، میوه‌ها، حبوبات، روغن زیتون و ماهی روی آورد.

بر اساس این تحقیقات، افراد همچنین باید پیاده‌روی و ورزش کنند زیرا به ایجاد توازن بین کلسترول خوب و بد کمک می‌کند.

کلسترول یا چربی یکی از مواد مهم در بدن ما است که وظایفی مثل تأمین انرژی و سوخت بدن و شرکت در ساختار بعضی هورمونها مثل هورمونهای جنسی را بر عهده دارد.

کل کلسترول موجود در خون که اندازه‌گیری می‌شود کلسترول توتال نام دارد ولی از این مقدار قسمتی را کلسترول‌های خوب و قسمتی را کلسترول‌های بد تشکیل می‌دهند.

کلسترول بد نوعی از کلسترول است که باعث می‌شود سلولهای چربی در جدار سرخرگ‌ها رسوب کنند اما کلسترول خوب باعث می‌شود رسوبات چربی از جدار سرخ رگ ها کنده شوند.

هر چه به طور معمول سطح کلسترول خوب بالا و کلسترول بد پایین باشد، بهتر است ولی سطح کلسترول بد از ۱۶۰ به بالا زنگ خطری برای گرفتگی سرخرگها و بیماری قلبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha