با توجه به آغاز فصل گرما و شروع تابستان، گسترش بیماری های عفونی از جمله مسائلی است كه افراد باید به هنگام استفاده از مواد آشامیدنی و غذایی به ویژه در هنگام سفر توجه لازم و كافی را مبذول كنند.

دكتر حسینعلی شهریاری، عضو كمیسیون بهداشت و درمان آموزش پزشكی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: رعایت كردن مسائل بهداشتی و فردی مهمترین نكاتی است كه باید افراد در هنگام استفاده از مواد غذایی و آشامیدنی به آن توجه كنند؛ چراکه این امر قطعا می تواند در كنترل و پیشگیری از بروز و ابتلا افراد به بیماری های عفونی نقش موثری را ایفا كند.
وی گفت: بیماری وبا از جمله بیماری هایی است كه از راه های انتقال آن می توان به استفاده از مواد غذایی و آب های آشامیدنی آلوده اشاره كرد، از این رو استفاده از آب های سالم و بهداشتی و تصفیه شده و مواد غذایی بهداشتی می تواند میزان ابتلای افراد را به این بیماری به طور قابل توجهی كاهش داد.
عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ایجاد و احداث مراكز بهداشتی و خانه های بهداشت، آموزش چهره به چهره افراد در زمینه علائم بالینی این بیماری و كنترل افراد غیربومی در رفت و آمد به نقاط آلوده را از مهمترین راه های كنترل این بیماری در مناطق مرزی و پر خطر عنوان كرد و گفت: فقط در صورت ضرورت، افراد به این نقاط مسافرت كرده و از سفرهای غیر ضروری به این شهرها خودداری كنند.
دكتر شهریاری در مورد تعداد مبتلایان به این بیماری در سال گذشته تاكید كرد: تعداد افراد مبتلا به این بیماری در سال گذشته نسبت به سال های دیگر كاهش داشته است؛ البته این امر به این معنا نیست كه كشور ما نسبت به این بیماری مصونیت دارد و خطر ابتلا افراد به این بیماری عفونی رفع نشده است. باید توجه داشت که كشور ما به دلیل موقعیت خاص همیشه در معرض آلودگی های عفونی قرار دارد.
یادآور می شود؛ در سال گذشته نزدیك به 20 نفر از افراد كه نیمی از آنها اتباع خارجی بودند به این بیماری مبتلا شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha