رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: معضل آلودگی هوا در تهران نه تنها بهبود پیدا نکرده بلکه روند صعودی در میزان آلایندگی‌های متعدد داشته است به طوریکه اکنون 30 میلیون نفر در کشور در معرض زیانهای مستمر آلودگی هوا هستند.

سلامت نیوز: رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: معضل آلودگی هوا در تهران نه تنها بهبود پیدا نکرده بلکه روند صعودی در میزان آلایندگی‌های متعدد داشته است به طوریکه اکنون 30 میلیون نفر در کشور در معرض زیانهای مستمر آلودگی هوا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، معصومه ابتکار روز سه شنبه در چهارصد و سی و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز  9 دی ماه که  روز هوای پاک است گفت: معضل آلودگی هوا در تهران نه تنها بهبود پیدا نکرده بلکه روند صعودی در آلایندگی‌های متعدد نیز داشته‌ایم.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش آلودگی هوا موجب بیماری‌های قلبی، عروقی و تنگی نفس می‌شود گفت: به عنوان شورای شهر نمی‌توانیم در مورد آلودگی هوا سکوت کنیم چنانچه سال گذشته مصوباتی داشته‌ایم و پیش‌نویسی برای طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر تهران به دستگاههای مربوطه ارسال کرده‌ایم.

ابتکار تصریح کرد: مصوبه‌ای در رابطه با آزبست نیز داشته‌ایم و و باید هرگونه استفاده از آزبست در لنت‌های ترمز باید ممنوع شود.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در بررسی هایی که اخیرا شرکت کنترل کیفیت هوا داشته مشخص شده که 11 لنت ترمز که تولید داخل و وارداتی هستند متاسفانه همه دارای آزبست بوده و بعضی از لنت‌ها تا 30 درصد آزبست داشته‌اند.
وی افزود: از تمامی مسئولان در گمرک و سازمان استاندارد، انتظار می رود که نظارت کافی را بر محصولات لنت ترمز داشته باشند تا موضوع آزبست بدتر از این نشود.

ابتکار با بیان اینکه براساس برنامه چهارم توسعه بنزین یورو 4 باید از سال 89 توزیع می‌شد ولی به هر دلیل این موضوع محقق نشد گفت: به صورت نمادین یک از پمپ‌های بنزین شهر تهران قرار است بنزین یورو 4 ارائه دهد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: تنها راه حل موجود برای کاهش آلودگی هوا اجرای دقیق برنامه جامع با حضور تمام دستگاه‌های ذی‌ربط است که یکی از وظایف محیط زیست است و استانداری که صد مسئولیت دیگر دارد باید کمتر ورود پیدا کند.

وی اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که سهم خوبی در گسترش حمل و نقل عمومی داشته مترو است که اعتبارات ترخیص واگن‌ها هنوز به مترو پرداخت نشده است.

وی بیان گفت: آلودگی هوا یکی از مهمترین مشکلاتی است که در شهر تهران حدود 8.5 میلیون نفر و درسطح کشور 30 میلیون نفر تحت زیان‌های مستمر و پنهان آن قرار دارند.

ابتکار در پایان تاکید کرد: برای کاهش آلودگی هوا نباید به برنامه‌های نمادین اکتفا کرد و باید دستگاه‌‌های مختلف باید به وظایف انسانی، اخلاقی و دینی خود عمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha