سلامت نیوز: مدیر کل دفتر زنان وزارت کشور گفت: با تدوین سند امنیت زنان و کودکان، دستگاه های مربوط به این حوزه با یکدیگر تجمیع می شوند.

زهرا عباسی در گفت و گو با پانا در خصوص تدوین سند امنیت زنان و کودکان اظهار داشت: در تدوین این سند، همه مجموعه های کشور که به نوعی درگیر این موضوع هستند دعوت به عمل آمده تا با تبادل نظر در این زمینه به یک نتیجه واحد و قابل کارکرد در جامعه دست یابند.

وی افزود: از تمام کسانی که در زمینه آسیب های اجتماعی، زنان و کودکان کار می کنند همچنین از فراکسیون زنان، کمیسیون امنیت ملی مجلس و قوه قضاییه دعوت شد تا با اعلام گزارش در زمینه اقدامات انجام شده در این رابطه مصوبات کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

به گفته عباسی با آنکه قوانین و مقررات زیادی در حوزه آسیب های اجتماعی در جامعه دیده شده اما سند جامعی در این زمینه وجود ندارد و این مسائل به طور موردی مورد پیگیری قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر زنان وزارت کشور با بیان اینکه هنوز سند جامعی در این زمینه وجود ندارد که به پیشگیری از آسیب های اجتماعی کمک کند تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم امسال زمینه تدوین این سند جامع را فراهم کنیم.

به گفته وی بعد از بررسی و گردآوری اطلاعات و بررسی قوانین با یکی از دانشگاههای معتبر کشور قرار دادی تنظیم شده و یک کار پژوهشی انجام شده است تا به تنظیم سند کمک کند.

عباسی با اشاره به اینکه برنامه های تدوین شده در این سند و راهبردهای اجرایی برای 5 سال تدوین خواهد شد ادامه داد: مراجع ذیربط باید بودجه را پیگیر کنند و برای مجموعه های مربوط به زنان و کودکان فرصتی فراهم می شود که با پیشنهاد طرح های خود به روند بهتر تدوین این سند کمک کنند تا به زودی به هیئت دولت رفته و به تصویب برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha