سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4079

با توجه به اینکه ام اس منشاء عصبی دارد و اختلال در سیستم عصبی است چنانچه مبتلایان دچار استرس شوند امکان تشدید بیماری وجود دارد.

به گزارش مهر با توجه به اینکه آرامش فرد به سیستم عصبی امکان ترمیم و استراحت می دهد چنانچه فرد عصبی شود تاثیر آن در سیستم عصبی و به دنبال آن احساسات نیز در حس های پنجگانه تاثیر منفی گذاشته و مختل می شوند.

بنابرهمین گزارش یکی از اساتید دانشگاه بن آلمان معتقد است آرامش و نداشتن فشارهای روحی تا حدی به کنترل و جلوگیری از حملات ام اس کمک می کند.
 
در عین حال با توجه به شیوع بیشتر این بیماری در زنان و حساسیت آنان نسبت به رفتار اطرافیان چنانچه خانواده و اطرافیان بتوانند محیطی آرام ایجاد کنند که فرد احساس کند در مراحل گوناگون می تواند از حمایت اطرافیان برخوردار شود تاثیر روحی بیشتری بر او داشته و رضایت بیشتر او منجر به رامش و دوران رکود بیماری می شود.

محققان دانشگاه جرج واشنگتن نیز با مطالعه بیماران مبتلا به این بیماری‌های مزمن عصبی تایید کرده اند  که در دوره استرس بیماران، علائم بیماری ها 2 برابر و کنترل آنها دشوارتر شده است.

بنابراین گزارش سریع ‌ترین تاثیر استرس بر روی افراد ‪ حتی ممکن است تا دو هفته بعد از عامل استرس ایجاد شود که نوع استرس نیز به همان میزان بیماری را تشدید می ‌کند.

در عین حال کارشناسان معتقدند که ورزش و شرکت در فعالیت های اجتماعی تا حد زیادی به آرامش افراد کمک می کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha