چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 40811
سلامت نیوز: بی قراری، گریه های مدام، بدخوابی و بدعنق بودن نوزاد ممکن است به علت قولنج نوزادی باشد. وقتی این بی قراری ها طولانی می شود اغلب والدین دست و پای خود را گم می کنند و سخت تلاش می کنند تا علت آن را پیدا کنند. قولنج نوزادی مشکل شایعی است که تقریبا هر نوزادی دچار آن می شود. بهتر است در این زمینه بر اطلاعات خود بیفزایید تا درهنگام مواجهه با این مشکل با حفظ خونسردی بتوانید به کودکتان کمک کنید.

علت قولنج چیست؟
به نوشته سایت «Parenting»، از آن جا که سیستم گوارشی نوزادان هنوز در حال شکل گرفتن است، دچار دل درد می شوند. نوزادان هنوز آنزیم های لازم را حتی برای هضم شیری که می خورند، ندارند بنابراین دردهای متناوب به سراغشان می آید. از آن جا که راهی وجود ندارد تا نوزاد را آرام کرد، بهتر است والدین تحمل کنند تا مشکل رفع شود.

علایم:
 شاید قولنج نوزادان بلافاصله پس از به دنیا آمدن رخ ندهد. در اغلب موارد یک هفته یا چند هفته بعد از تولد شروع می شود.- معمولا پس از خوردن شیر مادر به دلیل هضم نشدن غذا در سیستم گوارشی نوزاد شروع به گریه می کند.- اغلب دیده می شود که کودک پاهایش را به سمت بالا می برد زیرا درد غیر قابل تحمل است.- به علت هضم نشدن غذا، کودک دچار یبوست می شود و هنگام دفع مدفوع که بدبو و بد رنگ است، دچار درد خواهد بود.- دردهای قولنج دائم نیست بنابراین اغلب به طور متناوب بین ۶ تا ۷ بعدازظهر به حداکثر می رسد.

درمان:
 اگرچه برخی متخصصان، مسکن ملایم تجویز می کنند اما بیشتر پزشکان ترجیح می دهند از طریق درمان های خانگی این مشکل را رفع کنند.* پیچیدن نوزاد در حوله گرم و قرار دادن او روی شکم باعث تسکین درد خواهد شد.* ماساژ شکم با مخلوطی از روغن نارگیل ولرم و آب یکی از موثرترین راه های درمانی است.

منبع: روزنامه خراسان
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha