چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 40830

مصرف روزانه کپسول های 250 میلی گرمی کپسول های حاوی پودر زنجبیل موجب بهبود تهوع و استفراغ حاملگی می شود.

سلامت نیوز: یک فلوشیپ پریناتولوژی گفت:مصرف روزانه کپسول های 250 میلی گرمی کپسول های حاوی پودر زنجبیل موجب بهبود تهوع و استفراغ حاملگی می شود.

دکتر اشرف السادات جمال، فلوشیپ پریناتولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تهوع و استفراغ حاملگی عاقبت بهتر حاملگی را پیش بینی می کند.

وی در ادامه افزود: افزایش هورمون های جفتی عامل ایجاد این مشکل است ولی عدم درمان زودرس سبب عدم موفقیت در درمان و بستری شدن در بیمارستان می شود.

این متخصص زنان که عدم حمایت همسر را علت هشتاد و پنج درصد تهوع و استفراغ حاملگی شدید دانست و افزود: تسکین علائم شامل استراحت و اجتناب از محرکات حسی تشدید کننده و دوری از استرس است.

*بهبود تهوع بارداری با رعایت دستورات غذایی

دکتر جمال یادآور شد: پرهیز از خوردن غذاهای تند و تیز و چرب و پرهیز از مصرف قرص آهن در خانم هایی که از این عارصه رنج برند توصیه می شود.

وی گفت: خوردن غذاهای خشک، ساده و حاوی پروتئین زیاد و نان های خشک صبح بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب در بهبودی بسیار مؤثر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: براساس مطالعات انجام شده مصرف کپسول های حاوی پودر زنجبیل 250 میلی گرمی در خانم هایی که دچار تهوع بارداری هستند موجب کاهش علائم و بهبودی می شود.

دکتر جمال در پایان گفت: در صورت عدم درمان تهوع با دستورات مذکور مصرف قرص های حاوی ویتامین B6 و قرص ضد تهوع با تجویز پزشک موجب بهبودی علائم می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha