چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 40841
سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر آلودگی برخی از محصولات آب معدنی تولید داخل، علت اصلی آلودگی این محصولات را ضعف نظارتی عنوان کرد.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه تاکنون درباره آلودگی برخی از آب های معدنی دو موضوع در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح شده است گفت: آلودگی آب معدنی از سرچشمه و آلودگی آب در مراحل تولید محصول از موضوعات طرح شده در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این که مهم‌ترین علت آلودگی آب‌های معدنی، نقص در مراحل تولید این‌گونه محصولات است، گفت: متأسفانه در چند سال اخیر مواردی از وجود حشرات و ته‌نشینی مواد و آلودگی‌ها در آب‌های معدنی دیده شده است.

وی با بیان این که موضوع آلودگی‌ آب‌های معدنی چندین‌بار در کمیسیون بهداشت و درمان مطرح شده است، افزود: تذکرات نهاد نظارتی در چند مدت اخیر موجب تذکر و جریمه چند کارخانه تولید آب معدنی شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، رشد ایجاد کارخانه‌های آب معدنی در کشور را خوب ارزیابی کرد و افزود:در صورتی که نظارت به درستی و کامل اجرا شود، هیچ منعی برای افزایش این‌گونه کارخانه‌ها وجود ندارد.

این در حالی است که بر اساس گزارش سال گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، حدود ۵۰ درصد از آب‌های معدنی تولید کشور آلوده هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha