سلامت نیوز: بازدیدهای ضربتی سازمان غذا و دارو از داروخانه‌های كشور كه در یك‌ ماه گذشته آغاز شده است ادامه داشته و تاكنون منجر به تعطیلی 12 داروخانه متخلف در پایتخت شده است.
سید ابوالفضل میر رفیع، رئیس اداره بازرسی ویژه سازمان غذا و دارو با اعلام آغاز بازرسی‌های ویژه این سازمان از داروخانه‌های كشور در یك ماه گذشته گفت: براین اساس با توجه به اخبار رسیده به این سازمان از تخلف داروخانه‌ها برای ما محرز شد كه تعدادی از داروخانه‌ها، تخلفات عدیده‌ای انجام داده‌اند كه به منظور برخورد با آنها بازرسی‌های ضربتی را آغاز كردیم.
وی افزود: این تخلفات شامل عدم حضور مسئول فنی، خرید و فروش داروی غیرمجاز، مورد استفاده قراردادن پروانه افراد دارای صلاحیت از سوی افراد فاقد صلاحیت، فروش داروهایی كه باید با نسخه معتبر پزشك فروخته شود، خرید و فروش داروهای مخدر و روانگردان غیرمجاز و خرید و فروش مواد آرایشی و بهداشتی غیرمجاز بوده است.

رئیس اداره بازرسی ویژه سازمان غذا و دارو با بیان این‌كه داروخانه‌هایی كه در بازرسی‌های دانشگاه‌های علوم پزشكی بارها تذكر گرفته‌ و تخلف آن‌ها هم محرز شده است شامل این بازدید‌های ضربتی شده‌اند، تصریح كرد: وزارت بهداشت براساس اختیاراتی كه قانونگذار داده، داروخانه‌های متخلف را تعطیل كرده است و پرونده آنها را به مرجع قضایی ارسال خواهد كرد چرا كه در قانون آمده است محل داروخانه باید بلافاصله از سوی وزارت بهداشت تعطیل و پرونده آن نیز به مراجع قضایی ارسال شود.

وی با بیان این‌كه در یك ماه اخیر 12 داروخانه در تهران به علت انجام این تخلفات تعطیل شده است، گفت: برای بقیه داروخانه‌های متخلف نیز پرونده تشكیل و به مرجع قضایی ارجاع شده است. به گفته میررفیع دسته دیگری از بازرسی داروخانه‌ها براساس گزارش‌های مردمی صورت می‌گیرد. به عنوان مثال فردی به ظن‌ گران فروشی با معاونت‌های داروی دانشگاه‌ها تماس گرفته، اما ما در بازرسی‌ها متوجه شدیم كه داروخانه در اصل داروی غیرمجاز فروخته است.
وی درباره این‌كه نحوه نظارت بر عملكرد داروخانه‌ها برای جلوگیری از انجام تخلفات چگونه است، اذعان كرد: تخلف در داروخانه‌ها كمتر اتفاق می‌افتد اما این بدان معنا نیست كه داروخانه‌ها خیلی پاك هستند. وی با هشدار به صاحبان داروخانه‌ها تأكید كرد: مسئولان داروخانه‌ها هوشیار باشند كه تخلفی نكنند تا مجبور نشوند برای فعالیت دوباره تعهدات سنگین بدهند چرا كه بازدیدهای ضربتی ما از داروخانه‌ها همچنان ادامه دارد و به محض ابلاغ لایحه مبارزه با قاچاق همه دانشگاه‌ها نیز برای انجام این بازدیدهای ضربتی فعال خواهند شد.

منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha