سلامت نیوز: مدیرعامل انجمن ام اس آذربایجان شرقی گفت: زنان سه برابر مردان به این بیماری مبتلا می شوند.

علی هاشمی افزود: دو هزار و 21 نفر بیمار ام اس در استان عضو این انجمن هستند كه از این تعداد یكهزار و 443 نفر زن و 562 نفر مرد می باشند.

وی گفت: فعالیت ورزشی منظم، مصرف داروها، كاهش استرس، فراهم ساختن محیطی سرشار از آرامش و حمایت عاطفی اعضای خانواده از تشدید حمله های ام اس پیشگیری می كند.

وی با بیان اینكه اشتغال یكی از بزرگترین مشكلات بیماران ام اس می باشد، گفت: معمولا كارفرمایان این بیماران را استخدام نمی كنند و اگر متوجه بروز بیماری بعد از استخدام شوند در برخی موارد آنها را اخراج می كنند.

هاشمی خواستار فرهنگ سازی عمومی و رسیدگی مسوولان به مساله اشتغال این گونه بیماران شد و افزود: این بیماری به معنای خاتمه زندگی و یا نداشتن زندگی خوب و طبیعی برای آنان نیست و این افراد می توانند ضمن حضور فعال در كلیه عرصه های اجتماعی و فرهنگی زندگی، عمر طبیعی داشته باشند.

وی گفت: افراد جامعه با شناخت ماهیت این بیماری می توانند برخورد مناسب تری را با این دسته از بیماران داشته و از منزوی شدن آنان در جامعه جلوگیری كنند.

مدیر عامل انجمن ام اس استان خواستار توجه و حمایت بیشتر مردم و مسوولان از این قشر شد و اظهار كرد: نباید به این افراد به دیده ترحم نگریسته شود.

وی ادامه داد: انجمن ام اس به دلیل دوری از مركز شهر فضای فیزیكی مناسبی ندارد و بیماران شهرستانی برای حضور در این انجمن با مشكل مواجه می شوند.

وی اظهاركرد: قیمت داروهای خارجی بسیار بالاست و این امر موجب می‌شود اغلب بیماران ام‌ اسی از پرداخت هزینه داروها ناتوان بوده و قادر به تأمین آنها نباشند.

وی گفت: بیماران ام اسی تا پایان عمر باید دارو مصرف كنند و درمان قطعی ندارند، باید برای مشكلات تأمین دارویی این گروه از جامعه راه حلی اندیشیده شود تا كمتر در مشكلات مالی قرار بگیرند.

هاشمی با اشاره به اینكه برای تامین منابع مالی و كمك به اعضا نیازمند كمك های مردمی هستیم، افزود: خیران می توانند كمك های نقدی خود را به شماره حساب 35/3156808 نزد بانك ملت و نیز شماره حساب 0102392345008 نزد بانك صادرات واریز كنند.

انجمن ام اس استان آذربایجان شرقی از سال 1383 در راستای ارایه خدمات اجتماعی و حمایت های مادی و معنوی بیماران فعالیت خود را آغاز كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha