سلامت نیوز: رییس كل سازمان نظام پرستاری، رفع مشکلات فیزیولوژیک شامل مسائل مالی و عاطفی پرستاران را در کنار اخلاق نیکو و خدمت همه جانبه به ارباب رجوع دانست و تصریح کرد: تا مسائل فیزیولوژیک حل نشود، رضایت پرستاران نیز جلب نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، غضنفر میرزابیگی در دیدار با پرستاران نیشابور با بیان اینكه اخلاق پرستاری سرلوحه برنامه‌های این سازمان قرار گرفته است افزود: مراجع عظام تقلید بر ترویج اخلاق پرستاری تاکید دارند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات آمارهای اعلام شده از منابع مختلف در زمینه تعداد پرستار به تخت اشتباه است تصریح کرد: واقعیت این است که در کشور ما 30 تا 40 بیمار را یک نفر پرستار مراقبت می‌کند.

میرزابیگی اظهار داشت: آموزش پرستاری که در قبل از دانش‌آموختگی بر عهده دانشگاه‌هاست، متاسفانه به ‌دلیل ارتباط کم مربیان با بیماران، با یک‌سری مشکلات مواجه می‌شود.

رییس كل سازمان نظام پرستاری کشور در ادامه افزود: برگزار نکردن امتحان جامع سبب کاهش آمادگی دانشجویان برای کسب حداقل‌های علمی می‌شود.

وی از مسوولان دانشکده علوم پزشکی نیشابور خواست با توجه به اجرا نشدن قانون تعرفه‌گذاری، پرستاران را مجبور به انجام اضافه‌ کار در سایر واحدها نکنند، زیرا تعداد پرستاران اضافه نشده است و این مشکل‌زا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha