چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵
سلامت نیوز: پایان یافتن یك رابطه عاشقانه یا از دست دادن فرد مورد علاقه واقعا می‌تواند باعث آسیب‌رسیدن به قلب شود و در این بین زنان بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها محققان نشان دادند، شكست عشقی می‌تواند با علائمی مشابه با بیماری‌های قلبی بروز پیدا كند كه از آن به‌عنوان سندرم قلب شكسته یاد می‌شود. برای مثال فوت شوهر باعث افزایش فوق‌العاده هورمون آدرنالین و دیگر هورمون‌های استرس‌زا می‌شود كه در مرحله اول به قلب فشار زیادی وارد می‌كند. متاسفانه زنان بیشتر از مردان ممكن است دچار آسیب شوند و احتمال ابتلای آن‌ها به سندرم شكست عشقی 9 برابر بیشتر از مردان است.

هنوز هیچ‌كس نمی‌داند چرا زنان تا این حد آسیب‌پذیر هستند اما به‌نظر می‌رسد هورمون‌های جنسی كه در بدن مردان وجود دارد آن‌ها را نسبت به استرس مقاوم‌تر از زنان می‌كند. این تحقیقات همچنین نشان داد حملات قلبی بیشتر در زمستان اتفاق می‌افتند اما احتمال ابتلا به سندرم شكست قلبی در تابستان بیشتر است.محققان همچنین متوجه شدند، احتمال مرگ یك مرد بعد از آن‌كه همسرش را از دست می‌دهد 6 برابر بیشتر از مردان دیگر است اما در زنان این احتمال ممكن است تا 12‌برابر هم بالاتر رود.هرچقدر یك زوج زمان بیشتری در كنار یكدیگر زندگی كرده باشند، به همان میزان احتمال مرگ یكی از آن‌ها بر اثر فوت همسر دیگر افزایش پیدا می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha