سلامت نیوز: تحقیقات جدید در نروژ نشان می‌دهد کودکان متولد شده به شیوه سزارین با افزایش اندک خطر ابتلا به بیماری آسم در سه سالگی روبه‌رو هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، این تحقیقات روشن کرد که خطر ابتلا به آسم در آن دسته از کودکان که مادرانشان از آلرژی رنج نمی‌بردند، بیشتر بود.

پژوهشگران درباره دلایل افزایش خطر ابتلای این سری کودکان به آسم گفتند: تغییر در یک باکتری طبیعی موجود در روده که بر رشد دستگاه ایمنی تاثیر می‌گذارد یا این واقعیت که این کودکان در هفته‌های اول تولد بیشتر در معرض ابتلا به بیماریهای تنفسی هستند، از دلایل ممکن برای افزایش خطر ابتلای آنها به آسم در سه سالگی به شمار می‌رود.

خانم ماریا مگنوس، پژوهشگر مسئول این تحقیقات گفت: این احتمال زیاد وجود ندارد که سزارین در حد خودش خطر ابتلا به آسم را افزایش می‌دهد بلکه نوزادان بیشتر در معرض ابتلا به آن قرار دارند.

این درحالی است که پژوهشگران سوئدی اخیرا بر اساس نتایج تحقیقات تازه خود هشدار دادند؛ کودکان چاق بیشتر از همنوعان خود با خطر ابتلا به بیماری آسم از سن هشت سالگی به بالا مواجه هستند.

آسم یا تنگی نفس بیماری مزمن التهابی راه‌های هوایی است. ویژگی آن التهاب متغیر این راه‌ها و افزایش واکنش آنها در مواجهه با طیف گسترده‌ای از محرک‌هاست.

افراد مبتلا به این بیماری دچار حملات یا دوره‌های شدیدی می‌شوند که ناشی از واکنش حساسیتی و برونکواسپاسم قابل برگشت و انسداد مجاری تنفسی است.

این حملات زمانی بروز می‌کنند که مجاری هوایی در ریه‌ها بر اثر عوامل خاص محیط زیستی دچار بیش‌ فعالی شده و سپس ملتهب و مسدود می‌شوند.

علایم مداوم این بیماری ممکن است شامل تنگی نفس، احساس فشار روی سینه، خلط و سرفه باشد.

عوامل محرک بروز حمله‌‌های آسم شامل عفونتهای تنفسی فوقانی نظیر سرماخوردگی، آلرژن‌ها شامل ذرات گرد و غبار و ذرات ناشی از حیوانات خانگی و کپک و قارچ، مواد تحریک‌کننده شامل سیگار و آلودگی‌های هوا، داروها نظیر بلوک کننده‌های بتا، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، مواد نگهدارنده غذایی شامل سولفیت و MSG و عوامل غیر اختصاصی شامل احساسات و هیجانها، هوای سرد، ورزش و بیماری ریفلاکس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha