سلامت نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران از آغاز به کار کمیته اخلاق پزشكی بیمارستان های تهران خبر داد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نخستین جلسه شورای اخلاق، حضور دانشجویان PhD اخلاق پزشكی در كمیته های بیمارستانی را موجب فعال تر شدن این كمیته ها دانست.

دكتر محمد پور به ارائه گزارشی از كمیته های مختلف بیمارستانی از جمله كمیته اخلاق پزشكی بیمارستان های مختلف پرداخت و گفت: كمیته های بیمارستانی به جهت تحقق اهداف بیمارستان و كمك به برنامه ریزی، سازماندهی، و هماهنگی فعالیتهای بیمارستانی و ایجاد زمینه جهت مشاركت فعال همه پرسنل، كمیته ها و شوراهای بیمارستانی تشكیل می شوند و میان دیدگاه های روسا و مدیران، كادر درمانی، مدیریت وسایر گروههای اصلی (در داخل و در خارج بیمارستان) تعادل برقرار می کنند.

وی با بیان اینكه ارتباط معنی داری میان برگزاری منظم كمیته ها و میانگین نفرات شركت كننده در این جلسات وجود دارد، تصریح كرد: بر اساس آمار، بیمارستان هایی كه در حاكمیت بالینی رتبه های برتر را كسب نموده اند از لحاظ تعداد جلسات و میانگین نفرات شركت كننده در آن نیز بیشترین آمارها را به خود اختصاص داده اند.

دكتر محمد پور به كمیته اخلاق بیمارستان ها اشاره كرد و گفت: این كمیته جهت ارائه رهیافتهای لازم در زمینه نحوه استفاده مطلوب از یافته های علوم تجربی و امكانات تشخیصی درمانی و مراعات ارزشهای متعالی اسلامی در امور پزشكی تشكیل می شود و زمینه ساز اعتماد متقابل بین جامعه پزشكی و مردم و مراجعین به بیمارستان است.

وی با بیان اینكه بیشترین درصد تشكیل كمیته بیمارستانی اخلاق 100 درصد و كمترین آن 17 درصد ارزیابی شده است افزود: كمیته اخلاق پزشكی موجب هماهنگی و پیگیری اجرای استانداردهای حقوق گیرندگان خدمت می شود.

دكتر محمد پور، درك چگونگی تعامل اجزای یك سیستم را موجب  بهبود فعالیت آن سیستم دانست و خاطر نشان كرد: بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شد كه كمیته های اخلاق بیمارستان ها به خوبی جلسات دیگر برگزار نمی شوند از این رو پیشنهاد شد تا به منظور ایجاد پویایی بیشتر، دانشجویان PhD اخلاق پزشكی جزء تركیبات كمیته های بیمارستانی قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha