رحمت الله حافظی، مدیر عامل تامین اجتماعی برکنار شد و سید مجید موسویان رئیس بیمه روستائیان و عشایر جایگزین او شد. هفته گذشته، شنیده هایی درباره رفتن حافظی از تامین احتماعی وجود داشت.

سلامت نیوز : رحمت الله حافظی، مدیر عامل تامین اجتماعی برکنار شد و سید مجید موسویان رئیس بیمه روستائیان و عشایر جایگزین او شد.
 هفته گذشته، شنیده هایی درباره رفتن حافظی از تامین احتماعی وجود داشت. پیگیری های خبرآنلاین این شنیده ها را تایید کرد، اما روابط عمومی تامین اجتماعی، این موضوع را تکذیب کرد. همچنین حافظی در دیدار با معاون صدای رسانه ملی این موضع را تکذیب کرد. به هر حال اکنون حافظی از تامین اجتماعی رفته است.

فارس درباره دلیل این برکناری نوشته است؛ "طی ماه‌های اخیر زمزمه برخی اختلافات بین شیخ الاسلامی با مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی بر سر اجرای قوانینی از جمله ماده 25 نوسازی صنایع و بازنشستگی پیش از موعد، اجرای معافیت بیمه ‌ای کارفرمایان در راستای اجرای قانون برنامه پنجم توسعه و نیز مصوبات سفرهای استانی مطرح شده بود."
تامین اجتماعی از جمله سازمان هایی است که در دولت نهم و دهم، مدیر زیاد داشته است؛ حسین ضیائی که از سازمان خدمات درمانی کشور به تامین اجتماعی آمد. حضور او هم پر از چالش بود. جانشین او علی ذبیحی بود که کارش را با تعطیلی روزنامه خورشید برای جلوگیری از ریخت و پاشها شروع کرد. او اما در دوره وزارت صادق محصولی وزیر وقت رفاه و تامین اجتماعی برکنار شد.

در تابستان 89 قرعه به نام رحمت‌الله حافظی افتاد. او که پیش از معاون توسعه مدیریت و منابع، وزارت بهداشت بود، ابتدا مدیرعامل بیمه خدمات درمانی شد و سپس در مردادماه 89 به ساختمان سازمان تامین اجتماعی در میدان آزادی رفت. در دوره او، حرف از تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در مجلس شروع شد و این اتفاق هنوز به ارائه گزارش تحقیق و تفحص در صحن علنی منجر نشده است. هرچند که سلیمان جعفرزاده رئیس کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی مجلس از اختلاس هزار میلیارد تومانی در 150 شرکت زیرمجموعه سازمان بازنشستگی و شستا خبر داد.

اما حافظی هم مانند دیگر مدیران تامین اجتماعی، چالش های جدی با وزارت بهداشت داشت؛ بدهکاری های تامین اجتماعی به بیمارستان ها و کش مکش مالی تامین احتماعی و وزارت بهداشت برای اجرای پزشک خانواده، زمانی به اوج رسید که تامین اجتماعی اعلام کرد به زودی طرح پزشک امین را اجرا می کند. طرحی که وزارت بهداشت معتقد است موازی کاری با پزشک خانواده است. وزارت بهداشت دلیل موفق نشدن پزشک خانواده را کارشکنی های تامین اجتماعی می داند.

به هر حال اکنون حافظی از تامین اجتماعی رفته است. این مشابه اتفاقی است که برای یکی از معاونان کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت دولت نهم افتاد؛ موید علویان، معاون سلامت او به دلیل اختلاف نظرهای گسترده با عبدالرضا مصری، وزیر رفاه دولت نهم سر تامین هزینه های پزشک خانواده و طلب های بیمارستان ها، برکنار شد و به دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان بقیه الله الاعظم بازگشت. جایی که اکنون حافظی هم باید بازگردد، او هم عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha