شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 40986
سلامت نیوز: اندازه كودك شما به حدود 5 سانتی متر یعنی تقریبا اندازه یك لیموترش رسیده است و حدود 15 گرم وزن دارد. صورت او به صورت یك انسان كامل شباهت بیشتری دارد. چشمهایش كه در ابتدا در دو طرف صورت او شكل گرفته بودند، به یكدیگر نزدیكتر شده اند و گوشهای او در نزدیكی مكان نهایی خود در دو طرف سر او قرار دارند. روده های كودك شما، كه آنقدر سریع رشد كرده اند كه تا حدی وارد بند ناف او هم شده بود، حركت بازگشتی خود را به سمت حفره شكمی آغاز می كند.

كلیه های او، ادرار را در مثانه جمع آوری می كنند. سلولهای عصبی او به سرعت زیاد شده اند و ارتباطات عصبی مغز در حال شكل گیری هستند. اكنون ممكن است كودك شما واكنشهای بیشتری مثل مكیدن نشان بدهد؛ اگر شما به شكم خود فشار وارد كنید، او حتی ممكن است در داخل رحم شما پیچ و تاب هم بخورد؛ با این حال برای چند هفته دیگر هم شما قادر به احساس كردن حركات او نخواهید بود.

شما چگونه تغییر می کنید؟
رحم شما بر روی استخوانهای لگنی در حال بزرگ شدن است و پزشك شما می تواند بخش بالایی رحم را در قسمت پایین شكم شما احساس كند. هرچند تا چند هفته دیگر هم شما به لباس حاملگی احتیاج نخواهید داشت، اما مطمئنا احساس كرده اید كه اندازه دور كمر شما در حال بزرگ شدن است و در لباسهای گشادتر احساس راحتی بیشتری می كنید.
همچنین ممكن است شما سوزش معده را تجربه كرده باشید؛ در این حالت شما سوزشی را كه معمولا از پایین جناق سینه شروع شده و تا حلق ادامه پیدا می كند، احساس می كنید.

 این حالت به خاطر تغییرات هورمونی و همچنین تغییرات اندام شما رخ می دهد و ممكن است موجب شود كه از غذا یا خواب خود لذت كافی نبرید. در این حالت، خوردن مقادیر كم غذا و پرهیز از مصرف غذاهای سرخ شده، چرب، تند و ادویه دار كه مشكل را شدیدتر می كنند، می تواند كمك كننده باشد.
منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha