سلامت نیوز: ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق خاورمیانه به همراه چهارمین کنگره بین‌المللی تصویر برداری از تاریخ 4 لغایت 7 بهمن ماه سال جاری به مدیریت مرکز تحقیقات قلب شیراز در دبی برگزار می‌ شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد جواد زیبایی نژاد، رییس ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق در این زمینه گفت: ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق خاورمیانه با مدیریت مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در شهر دبی برگزار می‌ شود.

دکتر محمد جواد زیبایی نژاد افزود: در این کنگره محققان، متخصصان، اندیشمندان، جراحان قلب و عروق و رشته های وابسته از کشورهای ایران، آمریکا، فرانسه، انگلستان، ایتالیا، مصر، امارات، کویت و عربستان سعودی شرکت خواهند داشت.

رییس ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق بیان داشت: حدود 240 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که 50 مقاله به شکل سخنرانی و حدود 90 مقاله به شکل پوستر و در طول برگزاری کنگره ارائه خواهد شد و به بهترین مقالات رسیده تا سقف 5000 دلار جایزه اهدا خواهد شد.

وی اظهار داشت: در این کنگره نتیجه تحقیقات اولیه غربالگری قلب سالم که در مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز به اجرا درآمده است ارائه و با منطقه خاورمیانه مقایسه می‌شود.

گفتنی است بیماری‌های کرنری علت اصلی مرگ و میر در کشورهای خاورمیانه است و چاقی، دیابت، چربی خون، پرفشاری خون و عدم تحرک کافی از علل اصلی بیماری‌های عروق کرنر قلب می‌باشد که با آموزش کافی، به مقدار زیادی قابل پیشگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha