یک استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: دانشمندان توانسته اند به كمك نانو ذرات، سلولهای سرطانی را همزمان با تشكیل شدن آنها در بدن شناسایی كنند.

دكتر غلام پارسا فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: میزان رشد و توسعه كاربردهای فناوری نانو در علوم پزشكی بیش از دیگر شاخه های این علم بوده زیرا خواسته اصلی بشر حفظ سلامت و افزایش طول عمر است.
وی گفت: نانو پزشكی را می توان از فناوری نانو در فرآیندهایی تعریف كرد كه باعث برقراری سلامت انسان و ایجاد شرایط لازم برای بهبود بیماری می گردند.
پارسا فر ادامه داد: فناوری نانو در حوزه تشخیص بیماری ها، كابردهای فراوانی دارد و با توجه به اهمیت تشخیص و نوع بیماری در مراحل اولیه آن و انجام درمان موفق، دانشمندان توانسته اند به كمك نانو ذرات زیست سازگار، سلولهای سرطانی را همزمان با تشكیل آنها در بدن شناسایی كنند.
این استاد دانشگاه صنعتی شریف تصریح كرد: تا كنون تشخیص ویروسها عمدتاً به روش غیر مستقیم و از طریق نمونه گیری و ازدیاد DNA و تعیین توالی آنها با استفاده از روشهای سنتی صورت می‌گرفت اما در روش جدید از ذرات 50 نانومتری متشكل از یك هسته اكسید آهن باروركشی از ماده زیست سازگار ، استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha