شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 41022
سلامت نیوز: دانستن این نكات به شما كمك می‌كند تا در شرایط خاص بتوانید با راه‌حل‌های ساده مشكلاتی را كه در طول روز در آشپزخانه تجربه می‌كنید، پشت سر بگذارید.

اگر بعد از پاك كردن بادنجان یا خرد كردن سبزی سرانگشتان و كف دست‌تان رنگی شده و رنگ پوست بادنجان یا سبزی را به‌خود گرفته است پیش از آن‌كه آن را با صابون بشویید با كمك پنبه آغشته به الكل یا آب ژاول دست‌های‌تان را پاك كنید.

اگر درون سطل نگهداری از برنج‌تان حشره‌های ریز و كوچك می‌بینید برای از بین بردن آن‌ها توصیه می‌كنیم مقداری نمك لابه‌لای برنج بپاشید. اما حتما مراقب باشید كه هنگام استفاده از برنج آن را به‌خوبی بشوئید.

برای پیشگیری از فاسد شدن سبزی‌های در یخچال مراقب باشید در موقع جابه‌جا كردن مواد‌غذایی حتما گوشت و ماهی را جدا از سبزی‌ها و میوه‌ها قرار دهید.

ادویه‌ها و سبزی‌های معطر را همواره درون شیشه‌ها و ظروف در بسته نگاه دارید. نگهداری آن‌ها در ظروف در باز بو و عطر این گیاهان را از بین می‌برد.

پس از سرخ كردن سیر و پیاز در خانه برای از بین رفتن بوی غذا می‌توانید از دانه‌های معطر قهوه و دارچین استفاده كنید.

برای پیشگیری از كپك زدن ترشی یا مربا كافی است مقداری گلپر به ترشی و مقداری دارچین به مربای خود اضافه كنید. این مواد به‌دلیل خاصیت ضدعفونی كننده‌ای كه دارند مانع از كپك زدن می‌شوند.

برای نچسبیدن سیب زمینی خرد شده به ماهیتابه هنگام سرخ شدن پس از داغ شدن روغن كمی نمك درون ظرف بریزید.

منبع: برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha